Guvernul vrea transparenţă în proiectele de infrastructură
Guvernul îşi propune să facă mult mai eficient şi mai transparentă punerea în aplicare a proiectelor de infrastructură, a declarat premierul Dacian Cioloş.
Articol de Alex Lancuzov, 05 Februarie 2016, 20:57
Guvernul îşi propune să facă mult mai eficient şi mai transparentă punerea în aplicare a proiectelor de infrastructură derulate de Ministerul Transporturilor, a declarat premierul Dacian Cioloş după a discuţie cu ministrul Dan Costescu.
În primul rând este vorba despre o ordonanţă de urgenţă pentru scoaterea terenurilor din circuitul agricol, o măsură necesară pentru ca şantierele autostrăzilor să fie deschise la timp şi să nu mai întârzie din cauza unor piedici apărute chiar înainte de începerea propriu-zisă a lucrărilor.
De asemenea, premierul a vorbit şi despre legea achiziţiilor publice.
Toate contractele vor fi la vedere, iar una dintre cele mai importante măsuri va fi eliminarea preţului cel mai mic drept criteriu principal pentru atribuirea contractului.
La rândul său, ministrul transporturilor, Dan Costescu, a vorbit despre pierderile de 2.3 miliarde de euro.
Este valoarea proiectelor care au fost fazate din vechiul exerciţiu, pentru că finalizarea acestor lucrări de infrastructură nu s-a realizat până la 31 decembrie 2015, data contractuală.
Ministrul transporturilor a vorbit despre proiectele care se află în derulare, şi anume autostrada Transilvania, tronsoanele de pe autostrada Lugoj - Deva, dar şi autostrada Piteşti - Sibiu, aceasta fiind principalul proiect de infrastructură rutieră pe care îl derulează ministerul, dar şi despre noile proiecte, şi anume Coridorul IX Ploieşti - Paşcani şi autostrada Montana, aripa de est a autostrăzii de la Târgu-Mureş la Iaşi, către Vama Ungheni.
Totodată, ministrul transporturilor a precizat în legătură cu noile fisuri apărute pe autostrada Orăştie - Sibiu, pe lotul III, că vom avea toate datele undeva peste aproximativ o lună şi jumătate, atunci când va fi contractată o expertiză care ne va spune dacă aceste fisuri au riscul de a se extinde şi pe o lungime mai mare a autostrăzii, pentru că în momentul de faţă avem demolată o porţiune de 200 de metri.
O fisură s-a extins la o distanţă de 2 km, dar riscul unor noi fisuri este destul de mare, potrivit datelor preliminare.