Guvernul dă asigurări că va continua să aloce bani pentru infrastructură
Şeful Guvernului a apreciat că acum România înregistrează, în premieră, un echilibru între cheltuieli şi investiţii.
Articol de Cristian Matei, 30 Octombrie 2023, 14:12
Guvernul dă asigurări că va continua să aloce bani pentru infrastructură, iar sumele destinate Transporturilor vor fi cele mai importante, a declarat premierul Marcel Ciolacu, cu ocazia vizitei pe pe şantierul Autostrăzii Sibiu-Piteşti, tronsonul Curtea de Argeş-Tigveni. Şeful Guvernului a precizat că lucrările în acest domeniu au cea mai mare importanţă strategică, iar acum, România înregistrează, în premieră, un echilibru între cheltuieli şi investiţii.
Reporter: Guvernul nu uită cât de importante sunt investițiile pentru România, deși ne confruntăm cu un deficit bugetar record, iar pe lista investițiilor-cheie infrastructura rutieră ocupă un loc foarte important, a declarat primul ministru Marcel Ciolacu. Pe de altă parte, a mai spus premierul României, este pentru prima oară când nivelul investițiilor din țara noastră depășește deficitul bugetar - 56 miliarde deficit, respectiv 57 miliarde lei investiții.
Marcel Ciolacu: Nu există să nu avem bani pentru infrastructură. Nimeni nu a pus la socoteală acum șase luni sau opt luni faptul că România este la sfârșitul unui exercițiu financiar. Trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanțările astfel încât acești bani să nu-i pierdem. Cei mai mulți bani s-au dus la Transporturi, fiindcă sunt cei mai avansați. Sunt multe programe încă blocate și sperăm ca prin POIM-ul de la Transporturi, să nu pierdem bani la sfârșitul anului.
Reporter: Lotul patru al viitoare autostrăzii A1 Sibiu-Pitești este unul deosebit din punctul de vedere al execuției, deoarece va cuprinde și un tunel, ceea ce face din sectorul de drum Tigveni-Curtea de Argeș primul tronson de autostradă din România cu tunel în zona de munte. Director de proiect, inginer Fernando Lopez:
Fernando Lopez: Sunt aproximativ 10 kilometri de autostradă, din care 2,5 kilometri de pod, plus 150 de metri de poduri peste autostrada, pasaje, 1,35 kilometri de tunel dublu. Înseamnă un tunel în fiecare sens de mers, cu două benzi de circulaţie.
Reporter: În grafic sunteți?
Fernando Lopez: Suntem în grafic. (II)