Guvernul anulează parteneriatul public-privat pt. autostrada Comarnic
Guvernul urmează să anuleze proiectele de parteneriat public-privat pentru autostrăzile Comarnic - Braşov şi Târgu Neamţ - Iaşi.
Articol de Radiojurnal, 28 Ianuarie 2020, 13:25
Guvernul urmează să anuleze în şedinţa de astăzi proiectele de parteneriat public-privat pentru Autostrăzile Comarnic - Braşov şi Târgu Neamţ - Iaşi - tronson de 68 de kilometri care face parte din viitoarea Autostradă a Unirii.
Proiectele de realizare a celor două autostrăzi revin astfel la Ministerul Transporturilor, care ar urma să le şi pună în practică.
Pentru tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi, guvernul doreşte să obţină finanţare europeană în viitorul buget multianual al Uniunii.
Experţii sunt însă de părere că parteneriatul public-privat nu ar trebui exclus şi că deciziile trebuie luate după o analiză a experienţelor din alte state, a spus, astăzi, la o conferinţă de profil, consultantul Andre Cappon:
Andre Cappon: București - Brașov ar putea să fie o companie privată listată de Bursa de Valori București sau poate să fie chiar guvernul, dacă guvernul vrea să investească, să își păstreze un rol de acționar - cam ăsta ar fi modul de a finanța infrastructura. Care sunt recomandările noastre pentru România? Credem că ar trebui să fie un studiu foarte adânc al International Best Practices, cum se face această finanţare a infrastructurii în diverse țări pertinente pentru România; ar trebui dezvoltat cadrul legal juridic şi de impozite pentru infrastructură.
Realizator: Anul trecut, fostul guvern Dăncilă a început negocierile pentru semnarea unor contracte prin parteneriat public-privat pentru construirea celor două autostrăzi.
Pentru Comarnic - Braşov fusese selectată deja o asociere de companii din China şi Turcia, iar pentru tronsonul din Autostrada Unirii au depus oferte tot companii din cele două state, cu lucrări majore în ţările de origine, nu însă şi în Uniunea Europeană.