Gările de pe traseul Giurgiu-Bucureşti sunt într-o stare avansată de degradare
Multe dintre gările de pe traseul Giurgiu-Bucureşti sunt într-o stare avansată de degradare, deşi în modernizarea acestei linii s-au investit nu mai puţin de 450 de milioane de euro.

Articol de Radio România Actualităţi, 14 Februarie 2025, 14:40
Multe dintre gările de pe traseul Giurgiu-Bucureşti sunt într-o stare avansată de degradare, deşi în modernizarea acestei linii s-au investit nu mai puţin de 450 de milioane de euro. Navetiştii, dar şi turiştii care călătoresc pe această rută spun că trebuiau reabilitate şi staţiile CFR de pe traseu, care, în mare parte, sunt deteriorate. Doar la Comana s-a construit o gară nouă din plăci metalice, iar cea veche - o clădire istorică - a fost demolată. CFR intenţionează să modernizeze aceste clădiri în etapa a doua a proiectului de reabilitare a acestei rute feroviare, dar lucrările întârzie, din cauza contestaţiilor.
Reporter: Marcela Petcu - ”Gara Tabanu, situată în localitatea Frasinu, se află într-un stadiu avansat de degradare.
-: Era o gară normală, dar dacă 15 ani n-a mai fost, s-a degradat, nu?
Unde stau oamenii, că acolo nici nu poţi să intri, e mizerie, geamurile acelea au fost acoperite, am văzut, cu...
-: Cu placaj. Stau acolo, în faţă, în frig.
Lipsa fondurilor şi trecerea timpului şi-au pus amprenta pe multe dintre gările de pe tronsonul Giurgiu-Bucureşti, iar călătorii au parte de imagini dezolante.
-: Gările de pe traseu, haltele îţi dău o stare care nu e bună, dar n-avem încotro. Trebuie să facem naveta, să ne ducem la serviciu.
450 de milioane de euro s-au investit în modernizarea liniei de cale ferată Giurgiu-Bucureşti, însă nu s-au alocat fonduri şi pentru reabilitarea gărilor de pe traseu. Doar gara de la Comana a fost demolată, iar în locul ei a fost construită o alta nouă, din panouri metalice; o mare greşeală, spun localnicii.
-: Vechea gară reprezenta istoria căii ferate, îi reprezenta istoria comunei Comana.
Se speră ca în cea de-a doua etapă de modernizare a acestei rute să fie incluse şi lucrări de reabilitare a acestor clădiri, însă lucrările sunt întârziate, după ce licitaţia a fost contestată.”/editor Florin Lepadatu/