Fisura de pe A1 dintre Săliște și Cunța "s-ar putea extinde"
EXCLUSIV: Directorul general CNADNR Narcis Neaga explică de ce a impus restricții de circulație pe o autostradă abia făcută.
Articol de Alex Lancuzov, 08 Septembrie 2015, 10:48
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri nu exclude existența și a altor zone cu probleme de construcție pe Autostrada dintre Săliște și Cunța care s-a închis luni pe ambele sensuri.
Drumarii efecutează teste suplimentare pentru a afla cauza fisurării carosabilului la kilometrul 275 și în funcție de rezultatul expertizei tehnice se va decide cât va fi menținută restricția de circulație spune, în exclusivitate pentru RRA, directorul general CNADNR Narcis Neaga:
"Am văzut că fisura se lărgește tot mai mult, se și adâncește, am trimis specialiști acolo care au făcut foraje și mi-au spus că există riscul ca această fisură să se transmită și pe calea 1 pe sensul dinspre Sibiu spre Deva.
"Am evaluat situația rapid, ne-am gândit și la siguranța traficului și am luat decizia să închidem pentru ca după ce vedem exact ce este în corpul autostrăzii vom spune clar care va fi intervalul de timp în care autostrada va fi închisă."
"Fără studii de fezabilitate realizate în birou"
Șeful CNADNR mai explică și faptul că defectele de construcție nu au legătură cu momentul deschiderii traficului (noiembrie 2014), ci sunt cauzate de execuția necorespunzătoare dar și de un studiu de fezabilitate incomplet.
Astfel, pentru ca problemele de pe Autostrada Săliște-Cunța să nu se mai repete și pe alte șantiere CNADNR va pune accent pe studiile geotehnice dar și pe supravegherea specialiștilor care derulează respectivele proiecte.
"Am pornit de la studiile de fezabilitate astfel încât prin actualele studii pe care le realizăm pentru Programul Operațional 2014 -2020 să evităm toate situațiile cu care ne-am confruntat în această perioadă, respectiv am pus foarte mare accent pe studiile geotehnice și pe supravegherea celor realizează aceste proiecte pentru a nu mai avea studii de fezabilitate realizate din birou", precizează Narcis Neaga.
Și tot în funcție de rezultatul testelor suplimentare CNADNR va decide dacă aplică penalizări constructorului sau va lua în discuție rezilierea contractului.
Investiții mari, trafic deviat
Autostrada dintre Săliște și Cunța (lungime 22 km.) încă nu este recepționată iar lucrările de reparații se efectuează în totalitate pe cheltuiala constructorului care își asumă execuția necorespunzătoare.
De luni, lotul III al Autostrăzii Deva –Sibiu a fost închis pe ambele sensuri și traficul este deviat pe DN 1 între nodurile rutiere Săliște (jud. Sibiu) și Cunța (jud. Alba).
Poliția Rutieră Sibiu a suplimentat numărul echipajelor care monitorizează circulația pe DN 1 și recomandă șoferilor să conducă prudent mai ales la trecerile de pietoni din localități și să respecte noua semnalizare – cu prioritate la bretelele care descarcă traficul de pe Autostradă în DN1.