Expiră termenul de prezentare a noilor organigrame
Luni expiră termenul până la care instituţiile din administraţia locală trebuie să prezinte noile organigrame rezultate în urma reducerilor de personal impuse de guvern.
Articol de Diana Domenico, 16 August 2010, 14:09
Premierul Emil Boc i-a avertizat pe primari şi pe preşedinţii de consilii judeţene că nu vor mai primi bani de la bugetul de stat dacă nu respectă data de 16 august.
Chiar dacă aleşii locali au contestat decizia executivului şi l-au acuzat că se amestecă în probleme ce ţin de organizarea internă a instituţiilor, numărul angajaţilor a fost redus.
Unele primării şi consilii şi-au redus consistent numărul angajaţilor, chiar şi cu o treime, în timp ce altele nu au recurs la disponibilizări aproape deloc şi motivează acest lucru prin faptul că în ultimii ani nu s-au mai făcut angajări, posturile libere fiind blocate.
Astfel, administraţia publică locală funcţionează de mai mult timp cu personal la limită.
În schimb, acolo unde serviciile publice lucrează cu personal excedentar, numărul s-a diminuat prin pensionări naturale, renunţare la angajaţii care ocupau temporar sau cu normă redusă un post sau prin externalizarea unor servicii, astfel încât costurile să nu mai fie suportate de la bugetul de stat, ci, pur şi simplu, prin ieşiri din sistem.
La fel s-a întâmplat şi la Consiliul Judeţean Cluj, unde, potrivit corespondentului România Actualităţi, Iulian Iancu, mai puţin de 10% din angajaţi vor fi concediaţi.
"Consiliul Judeţean renunţă la aproximativ 110 oameni. O parte din ei erau cu cumul, aveau şi pensie, şi salariu, iar ceilalţi erau în prag de pensionare, iar ceilalţi care au rămas pe dinafară, sigur, vor trebui să-şi găsească alt loc de muncă.
"Pe de altă parte, tocmai pentru a reduce mai puţin din personalul respectiv, din funcţionarii publici, anumite direcţii, cum ar fi Direcţia de Protecţie şi Pază, se vor transforma în societăţi comerciale, urmând ca aceste societăţi să nu mai fie finanţate de la bugetul de stat, ci ele să se autofinanţeze din contractele pe care le vor avea" a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.
Doar şase organigrame din peste 3000 nu au fost aprobate
Aproape toate organigramele instituţiilor publice locale din ţară care au fost refăcute au fost avizate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
Potrivit directorului de comunicare al agenţiei, Monica Dimitriu, doar şase organigrame din cele peste 3.000 sunt, la ora actuală, în curs de aprobare.
De regulă, aceste noi organigrame nu respectă numărul legal de funcţionari.
"Sunt 3.227 de unităţi administrativ-teritoriale şi există anumite instituţii şi autorităţi publice la nivel local care nu au fost avizate, unele din cauza faptului că nu au trimis documentaţia spre avizare la ANFP, iar altele pentru că au primit o documentaţie incompletă sau greşită din punct de vedere al faptului că nu era respectat acel număr legal de funcţionari publici care trebuie să existe pe diferite structuri, cum ar fi departamente, direcţii, birouri" a mai spus directorului de comunicare al agenţiei, Monica Dimitriu.
Noile organigrame, odată avizate, vor fi şi aplicate iar acolo unde sunt prevăzute mai puţine posturi, personalul excedentar va pleca acasă prin concediere.