Domiciliul elevului, cel mai important criteriu la înscriere
Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare şi clasa I pentru anul şcolar 2014-2015 se va face după aceleaşi criterii şi aceleaşi reguli prevăzute de metodologia făcută anul trecut.
12 Februarie 2014, 14:32
Ministerul Educaţiei a făcut modificări minime ale regulilor pentru înscrierea copiilor în clasa I şi în clasa pregătitoare, pentru că cel mai important criteriu a rămas domiciliul elevului, respectiv apropierea locuinţei de şcoală.
Viza de flotant reprezintă o soluţie - după cum arată anunţurile postate pe internet de părinţi sau de ofertanţi.
Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare şi clasa I pentru anul şcolar 2014-2015 se va face după aceleaşi criterii şi aceleaşi reguli prevăzute de metodologia elaborată anul trecut, singura diferenţă fiind reprezentată de calendarul înscrierii.
Aceasta se va realiza tot în două etape, ca şi anul trecut, dar va începe mai devreme. Prima etapă se va desfăşura în intervalul 24 februarie - 14 martie, iar a doua, în perioada 25 martie - 4 aprilie.
Copiii cu un grad de handicap au prioritate
Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de şase ani până la data de 31 august 2014 inclusiv sunt obligaţi, potrivit legii, să-şi înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare.
Copiii care nu au fost înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2013-2014 şi împlinesc vârsta de şapte ani până la data de 31 august inclusiv pot fi înscrişi, la cerere, în învăţământul primar în clasa I.
Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de şase ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie inclusiv, pot să-şi înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare sau în grupa mare la grădiniţă, dacă evaluarea indică acest lucru.
Şi în acest an, cel mai important criteriu rămâne domiciliul elevului.
Au prioritate, potrivit criteriilor generale de departajare, copiii cu un grad de handicap, orfanii şi cei care mai au fraţi în şcoala respectivă.
Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de către fiecare unitate de învăţământ şi se vor lua în calcul după aplicarea criteriilor generale.