Cum pot fi apelaţi inspectorii ANPC în perioada sărbătorilor
Mirona Daia, director control piaţă din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor recomandă transmiterea reclamaţiilor atât prin telefon cât şi pe site-ul ANPC.
Articol de Florentina Varga, 30 Decembrie 2013, 14:13
Zilele acestea, mai mulţi consumatori s-au plâns că nu a răspuns nimeni la Serviciul telefonic de relaţii cu publicul al Protecţiei Consumatorilor.
Ei spun şi că soluţionarea reclamaţiilor durează foarte mult.
Sunt cazuri izolate, răspunde Mirona Daia, director control piaţă din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, într-un interviu pentru "Radiojurnalul de prânz".
"La nivel de Autoritate, am stabilit echipe de intervenţie pentru fiecare comisariat judeţean, respectiv, regiune din ţară.
"Sunt desemnaţi doi comisari. Practic, este o echipă de intervenţie.
"Însă în situaţia în care s-a apelat acel număr de telefon şi comisarul care era responsabil în ziua respectivă, în acelaşi timp, era pe un alt telefon, probabil că acesta este motivul pentru care nu s-a putut răspunde concomitent la apelurile consumatorilor.
"Sfătuim consumatorii să transmită reclamaţiile pe site, dar şi pe site-ul ANPC, pentru că echipele noastre desemnate cu siguranţă vor interveni", precizează Mirona Daia.
Reporter: În cât timp se rezolvă o reclamaţie la dumneavoastră?
Mirona Daia: Conform legislaţiei în vigoare, termenul de soluţionare este de 30 de zile. Însă în această perioadă, orice reclamaţie care evidenţiază un real pericol pentru sănătatea consumatorului, comisarii pe care i-am desemnat trebuie să acţioneze la momentul la care primesc reclamaţia.
Reporter: După sărbătorile de Crăciun, aţi găsit nereguli?
Mirona Daia: Ce e drept, sunt produse alimentare care, în pofida volumului foarte mare de vânzări acum, comercianţii sunt orientaţi foarte mult spre profit şi atunci, scot la vânzare şi produse care au un termen de valabilitate expirat sau produse care, prin ambalajul expus, evidenţiază faptul că aceste produse ar fi deteriorate. Sunt cazuri izolate. Suntem în această perioadă destul de vigilenţi, atât la mesajele care apar în presă, cât şi la ceea ce ne semnalează consumatorii.