Creşte capacitatea de operare în Portul Constanţa
Creşte capacitatea de operare în Portul Constanţa, după ce compania CFR Marfă a mutat câteva sute de vagoane care blocau liniile de cale ferată de ani buni.
Articol de Alex Lancuzov, 16 Februarie 2023, 15:10
Creşte capacitatea de operare în Portul Constanţa, după ce compania CFR Marfă a mutat câteva sute de vagoane care blocau liniile de cale ferată de ani buni. În paralel continuă şi reparaţiile la peste 60 de linii, iar Ministerul Transporturilor pregăteşte o investiţie de câteva sute de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare în port.
Sunt peste 300 de kilometri de cale ferată în Portul Constanţa. 743 de vagoane vechi ale CFR Marfă au fost mutate din Portul Constanța, iar liniile de tren eliberate pentru a prelua fluxul crescut de marfă înregistrat la un an de la invazia rusă în Ucraina.
Mutarea vagoanelor a început în primăvara anului trecut și s-a finalizat acum, pentru că din cele peste 700 de vagoane, 342 erau puse sub sechestru ANAF, deci a fost nevoie de licitații pentru a le vinde. În paralel cu deblocarea rețelei feroviare, s-au reparat 34 de linii de tren, iar alte 64 de linii sunt la jumătatea lucrărilor, a explicat pentru Radio România Actualități, Ioana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Infrastructură.
"La sfârșitul anului trecut a demarat și prioritatea a doua, care include lucrări de reparații pe ultimele 64 de linii. La acest moment stadiul de execuție a lucrărilor este de aproximativ 50 %", a spus Ioana Brânzan.
În Portul Constanța sunt peste 300 de kilometri de linie de tren, dar în lipsa investițiilor pentru întreținere, un sfert din rețeaua feroviară este închisă pentru a facilita traficul feroviar de marfă, în zona Portului Constanța, Guvernul a aprobat la sfârșitul anului trecut un proiect de 800 milioane de euro pentru reparații capitale și modernizări.