Controale la taximetriști și șoferii de ridesharing
Poliţiştii din Bucureşti au aplicat, noaptea trecută, 39 de sancţiuni, în urma unei acţiuni de verificare a modului în care se face transportul alternativ, dar şi cel de taxi.
Articol de Radiojurnal, 02 Februarie 2020, 13:11
Poliţiştii din Bucureşti au aplicat, noaptea trecută, 39 de sancţiuni, în urma unei acţiuni de verificare a modului în care se face transportul alternativ, dar şi cel în regim de taxi.
Doi şoferi care realizau transport prin intermediul unei platforme digitale au fost amendaţi. Unul dintre ei nu avea copia autorizaţiei de transport şi a fost amendat cu o mie de lei. În plus, i-a fost suspendat permisul pentru şase luni.
Celălalt şofer nu avea certificat de atestare a pregătirii profesionale, ecusoane de transport alternativ şi Inspecţia Tehnică Periodică.
El a fost amendat cu 3.305 lei şi i s-a reţinut şi certificatul de înmatriculare.
Pe de altă parte, un tânăr de 19 ani care a circulat cu viteză pe Bulevardul Lascăr Catargiu avea în organism patru substanţe psihoactive.
Tânărul a fost transportat la sediul INML pentru prelevarea probelor biologice.
ARR este deschis şi duminică pentru soluţionarea dosarelor depuse în privinţa transportului alternativ
Sediul central al Autorităţii Rutiere Române (ARR) este deschis astăzi între orele 9:00 şi 16:00, pentru a soluţiona dosarele depuse în privinţa transportului alternativ.
Decizia vine în contextul în care, începând de ieri, au intrat în vigoare noile reglementări privind activitatea de transport alternativ. Tot ieri, cei care au dorit să intre în legalitate au putut face cereri la autoritatea amintită.
Sunt cinci platforme digitale care au obţinut avizul tehnic de funcţionare şi peste 22.000 de ecusoane eliberate doar pentru Bucureşti şi Ilfov.
Pentru a face transport alternativ de persoane, conducătorul auto, cu vârsta minimă de 21 de ani, trebuie, între altele, să deţină cumulativ permis categoria B, de cel puţin 2 ani, cazier curat, atestat profesional şi aviz medical cu menţiunea 'apt'.
În ceea ce priveşte maşina utilizată, printre cerinţe se numără asigurarea pentru pasageri şi bagaje, dar şi Inspecţia Tehnică Periodică la şase luni, aşa cum prevede legea şi pentru taximetria clasică.