Contractul-cadru din sănătate - sancţiuni pentru furnizorii de servicii
De la 1 aprilie, managerii de spital riscă sancţiuni în cazul în care pacienţii reclamă suportarea tratamentului din buzunarul propriu, a explicat preşedintele CNAS.
Articol de Marilena Frâncu, 30 Martie 2015, 14:41
Contractul-cadru din sănătate, care reglementează acordarea asistenţei medicale pentru populaţie prevede sancţiuni mai aspre pentru furnizorii de servicii.
De la 1 aprilie, managerii de spital riscă sancţiuni în cazul în care pacienţii reclamă suportarea tratamentului din buzunarul propriu, a explicat preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurchea.
"Un pacient când se internează în spital nu trebuie să fie trimis să îşi cumpere materiale, medicamente, ş.a.m.d.
"Dacă este trimis, atunci se poate întoarce la casieria spitalului şi să solicite acei bani. Încercăm să reglăm şi această sitauţie.
"Una din măsurile pentru anul acesta este atunci când un furnizor de servicii medicale greşeşte se întrerupe contractul cu Casa pentru o perioadă.
"Dacă un spital greşeşte cu ceva, nu poţi să îi închizi spitalul, pentru că ar însemna să laşi pe dinafară şi pacienţi şi personal ş.a.m.d. Prima sancţiune este 1% din valoarea totală de contract", a afirmat Vasile Ciurchea.
El a explicat că pacienţii pot solicita conducerii spitalului returnarea banilor, cu acte doveditoare a plăţii suportate, iar eventualele reclamaţii se pot face prin linia telefonică gratuită 0800800950, sau on-line pe site-ul oficial al instituţiei.