Continuă protestele din Portul Constanţa
Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” şi Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare, continuă protestele împotriva conducerii Portului Constanţa.
11 Martie 2015, 18:54
Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare, organizatiile reprezentative la nivelul sectorului de activitate „Transporturi pe apa si servicii conexe" continua protestele impotriva conducerii administrative si a celei executive a Companiei Nationale „Administratia Porturilor Maritime” S.A. Constanta.
Intr-un comunicat remis presei se arata ca atit Operatorul Portuar, cat si FNSP atrag atentia asupra actului de administrare defectuos, cat si asupra lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanta, astfel cum s-a sesizat in numeroase randuri si considera imperios necesare schimbari structurale complete in ceea ce priveste conducerea CN APMC din mai multe motive respectiv
Conducerea executiva existenta este neprofesionista, lipsita de experienta, pregatire si viziune economica, deciziile acesteia conducand la grave disfunctionalitati in activitatea portuara, Master Planul Portului Constanta a fost intocmit fara consultari prealabile ale comunitatii portuare, avand la baza date si informatii eronate si false, ce au generat identificarea unor solutii si strategii investitionale care nu au in vedere realitatile existente la nivelul Portului Constanta si sunt lipsite de fundamente economice, tehice si legale, Master Planul Portului Constanta ignora fundamentele Master Planului General de Transport al Romaniei.
Totodata, Compania Nationala, fara a comunica in mod transparent componenta tarifelor practicate si fara fundamente legale si contractuale, a demarat procedurile necesare pentru ca, in mod unilateral, sa majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, pe care operatorii economici le achita administratiei in prezent.
Astfel, conducerea executiva nu are o viziune de ansamblu, care sa mentina Portul Constanta la un nivel copetitiv pe pietele in domeniu, avand in vedere ca in aceasta perioada, in celelalte porturi europene se stabilesc politici tarifare reduse.
Mai mult, Compania Nationala „Administratia Porturilor Martime” S.A. Constanta refuza demararea procedurii de incheiere a contractelor de subconcesiune si respectiv, de inchiriere a terenului apartinand domeniului public al statului si concesionat CN APMC, desi exista cadrul legal in vederea demararii acestei proceduri, iar operatorii portuari au solicitat in mod repetat acest lucru, ignora comunitatea portuara, refuzand in mod constant dialogul si manifestand o lipsa totala de transparenta, in pofida manifestarii interesului si disponibilitatii acesteia privind un dialog constructiv si se opune astfel, in mod abuziv, oricarei incercari de dialog, ignorand reprezentantii Organizatiilor reprezentative (desi practica consultarii acestora este elementara in context european), amanand repetat intalnirile cu operatorii portuari privind Master Planul Portului Constanta, neprezentandu-se (fara notificare prealabila) in fata Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura a Camerei Deputatilor, in vederea dezbaterii problemelor privind transportul naval.
In consecinta, comunitatea portuara va intreprinde in continuare, orice demersuri necesare in scopul remedierii urgente a acestor probleme, a adoptarii tuturor masurilor legale ce se impun, pentru intrarea in normalitate si pentru respectarea intereselor legitime ale tuturor celor implicati in activitatea portuara, se mai arata in comunicat.