Consiliul Concurenţei a lansat “Monitorul Preţurilor Carburanţilor”
În acest fel este stimulată concurenţa, atât prin serviciile oferite, cât şi prin preţ, a declarat la RRA, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
Articol de Iulian Olescu, 01 Iulie 2019, 13:35
Consiliul Concurenţei a lansat, astăzi, “Monitorul Preţurilor Carburanţilor”, o platformă on-line, disponibilă şi ca aplicaţie pentru dispozitive mobile.
Monitorul le permite consumatorilor să afle, în timp real, preţurile practicate de către principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto.
Accesând gratuit acest comparator de preţuri, consumatorii pot afla care sunt cele mai apropiate benzinării, localizarea acestora şi serviciile oferite, dar şi preţurile practicate.
În acest fel este stimulată concurenţa, atât prin serviciile oferite, cât şi prin preţ, spune preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu:
Bogdan Chiriţoiu: Ideea este că fiind mai simplu pentru conducătorii auto să identifice staţiile de combustibil cu preţuri mai mici, atunci va creşte traficul, va creşte consumul acolo unde preţul e mai mic, şi asta îi va obliga pe cei care au preţuri mai mari, să le coboare şi ei, ca să nu piardă clienţi. Vorbim de câteva procente, nu mai mult de atât, pentru că preţul este determinat, cam o treime, dacă vreţi, de taxe. O treime e preţul combustibilului şi undeva o treime, marja de rafinare şi distribuţie. Deci din toate componentele preţului, ne uităm numai la marja de comerţ cu amănuntul, marja de retail. Variaţiile nu pot să fie foarte mari, dar cât de mici sunt ele, tot ajută, dacă reuşim să coborâm preţurile, unu, două procente, după mine - e un succes.
Realizator: Marii distribuitori, cuprinşi în program, au obligaţia de a transmite în cel mult 15 minute orice schimbare de preţ, operată în cadrul reţelei proprii la carburanţi.
Conform Consiliului Concurenţei, cel mai probabil în luna septembrie, urmează a fi lansat şi monitorul preţurilor alimentare, transmite redactorul RRA Iulian Olescu