Conectarea României la reţeaua de transport european
Conectarea României la reţeaua de transport european, o prioritate pentru pregătirea preluării preşedinţiei Consiliului UE în 2019.
Articol de Alex Lancuzov, 18 Octombrie 2017, 19:01
Conectarea României la reţeaua de transport european trebuie să fie o prioritate pentru pregătirea preluării preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene în 2019, a spus, astăzi, la o conferinţă, preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode.
El a explicat că este nevoie de proiecte bine întocmite, care să nu mai fie blocate chiar de la lansarea licitaţiilor.
Datele oficiale ale Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice arată că, din 1.000 de proiecte depuse, 997 sunt respinse din prima fază. Situaţia este întâlnită şi în cazul autostrăzilor şi drumurilor naţionale, arată Lucian Bode.
Lucian Bode: Cei de la CNAIR spun că ANAP-ul le respinge documentaţiile. Cei de la ANAP spun: nu le faceţi bine. ANAP-ul a spus un lucru cât se poate de senin: nu avem suficient personal de specialitate. Personalul de specialitate, dacă găseşte o virgulă, respinge de prima dată documentaţia. Este o practică. Iar cei de la CNAIR au spus: am depăşit aceste dispute între noi şi ANAP, iar de acum înainte lucrurile vor merge bine. Nu merg bine, din păcate, pentru că în continuare vedem că suntem campioni mondiali la studii de fezabilitate în ceea ce priveşte infrastructura rutieră. Şi tot campioni mondiali la proiecte lansate în SEAP. Dacă românii ar circula în SEAP, am avea zeci de mii de km de autostradă.
Realizator: Luna trecută, la rectificarea bugetară, Ministerul Transporturilor a pierdut peste şase miliarde de lei, bani alocaţi iniţial pentru cofinanţarea proiectelor cu fonduri europene