Concursul de jurnalism de agenţie şi-a premiat câştigătorii
Evenimentul a avut loc cu ocazia celei de a V-a ediţii a Zilei Agenţiilor de Presă, organizată de Agenţia de Presă RADOR, a Radio România.
16 Iunie 2010, 09:29
Concursul pentru jurnalism de agenție RADOR 2010 și-a premiat câștigatorii.
Evenimentul a avut loc cu ocazia celei de a V-a ediţii a Zilei Agenţiilor de Presă, cel mai important eveniment anual al breslei jurnaliștilor de agenție, organizat de Agenţia de Presă RADOR a Radio Romania.
Conferinta desfășurată pe data de 15 iunie 2010, la Centrul Naţional de Artă Tinerimea Română din București, a avut ca invitaţi jurnaliști și studenţi de la facultățile de profil. Tema acestui eveniment a fost "Agențiile de presă și provocarea multimedia".
Mediafax a primit premiul pentru "Cea mai bună depeșă de agenţie" - Aurelia Alexa, „Adopţiile internaţionale interzise doar teoretic, italienii înfiaza și acum copii români”; NewsIn, pentru "Cea mai bună acoperire a unui eveniment" - cu "Senatorul PSD Cătălin Voicu audiat de procurorii DNA", iar Cuzanet, pentru "Cel mai bun documentar de agenţie" - Alexandra Panaete, Geanina Petruca și Alexandra Sandru: „20 de ani de la revolta studenţească din Iași”.
Au mai fost premiate "Cel mai bun feature de agenţie" - Adrian Tzone, „Mitică de la Ligă și hăhăiala lui Becali, printre cele mai comune stereotipuri din fotbal”; "Cel mai bun interviu de agenţie" - Oana Ghiță – “Interviu Salman Rushdie: Scrisul este răspunsul la ceea ce se întâmplă în jurul meu, în lume”- au fost atribuite Agenției Mediafax; "Cel mai bun produs de agenţie realizat de un corespondent local/internațional", Agenţiei NewsIn - Rodica Miscalencu, „Mii de pensionari multimilionari din Galaţi vor primi ajutoare alimentare gratuite de la stat”.
Premiile speciale ale juriului au cuprins următoarele categorii: "Cel mai bun reportaj de televiziune bazat pe o știre de agenţie" a fost considerat "Pe frontul de acasa", difuzat de Realitatea TV, pornind de la o știre NewsIn redactată de Eugen Constantin; "Cel mai bun reportaj radio bazat pe o știre de agenție" a fost cel al lui Octavian Coman de la Radio România Actualități – „In București a fost inaugurat un cinematograf drive-in”, după o știre a agenţiei de presă Mediafax; "Cel mai bun articol de presă scrisă bazat pe o știre de agenţie", inspirat de o știre Newsin, a fost cel al lui Ani Sandu, de la revista Tabu – "Fata care muncea mult".
Pentru prima dată în istoria acestui concurs, juriul a acordat un premiu de excelență pentru întreaga activitate domnului Neagu Udroiu, cercetător, diplomat, scriitor, fost director general al Agerpres.
Preşedintele director general al SRR, Maria Țoghină, a subliniat că Radio România, prin Agenţia de Presă Rador, şi-a respectat promisiunea de a organiza şi în acest an acest eveniment-provocare, în ciuda dificultăţilor economice cu care presa din România s-a confruntat în ultimul an.
De altfel, Maria Ţoghină a pledat pentru solidaritatea breslei jurnaliştilor, dar şi pentru un set de norme adoptate la nivel de breaslă care să protejeze jurnaliştii.
O concluzie a evenimentului a fost aceea că întreaga mass-media din România a fost afectată de criză, iar agenţiile de presă nu au făcut excepţie.
Din cauza crizei s-au închis multe publicaţii, agenţiile au pierdut clienţii, venituri s-au redus, ceea ce a dus, evident, la restructurări de personal.
Care ar fi soluţiile în această situaţie?
Redactorul şef Rador, Carmen Ionescu, a vorbit despre o repliere a agenţiilor de presă şi a dat exemplul Rador care a restructurat oferta, a gândit alte tipuri de produse, produse jurnalistice noi, mai accesibile, dar în acelaşi timp este vorba de o ofertă alternativă la ştirile de tip tabloid.
Acestea ar fi câteva dintre soluţiile pe care agenţiile de presă le pot aplica pentru a trece de perioada de criză.
De asemenea menţinerea preţurilor la abonamente ar fi o soluţie bună, deoarece creşterea acestora ar duce la pierderea şi mai multor clienţi.
S-a vorbit la Ziua Agenţiilor de presă despre faptul că foarte importantă este şi investiţia în tehnologie şi mai ales în tehnologie multimedia.
Participanţii au fost de acord că agenţiile trebuie să fie cu un pas înaintea celorlalţi din presă, iar fără mijloacele tehnologice necesare nu se poate realiza un produs jurnalistic de calitate.
La Ziua Agenţiilor de Presă s-a discutat şi despre ştirile realizate de către agenţii, iar jurnalistul Luca Niculescu a spus că unele dintre aceste ştiri sunt prea lungi, chiar de trei ori mai mari decât cele de la agenţiile de presă străine, lucru care complică munca jurnaliştilor.