Coface: România are un model de dezvoltare bazat pe consum
Ponderea consumului în formarea Produsului Intern Brut este în România este de 75%, conform analizelor specialiştilor
Articol de Iulian Olescu, 08 Noiembrie 2016, 20:00
În România, numărul companiilor care activează în industria bunurilor de consum cu mişcare rapidă - adică, alimente, băuturi, produse cosmetice şi de igienă - a scăzut, în perioada 2008-2015, cu 17 procente, în timp ce veniturile au crescut cu 26%.
Este concluzia unui studiu realizat de compania Coface, specializată în analiză de risc şi prevenţie. Economistul-şef al Coface, Iancu Guda, spune că evoluţia sectorului bunurilor de consum cu mişcare rapidă este legată de cea a consumului privat.
"Vorbim de un model de creştere al României bazat pe consum. Este un fapt. Sunt 20 de ani analizaţi în spate, care ne confirmă că ponderea consumului în formarea PIB înregistrează o medie de 75%.
Provocarea vine atunci când constatăm că acel consum nu trage după el producţia locală. Din păcate, este un consum care se duce foarte mult în import", a spus Iancu Guda.
Din datele analizate de Coface, 3 din 4 companii din domeniu au risc de insolvenţă peste medie în următoarele 12 luni. Studiul mai arată că, şi în acest domeniu, clienţii aleg tot mai des să-şi facă cumpărăturile online, a transmis reporterul RRA Iulian Olescu.