Circulaţia navelor pe Dunărea maritimă "nu este îngreunată"
Există dificultăţi doar pe sectorul administrat de partea bulgară, care nu a efectuat operaţiuni de dragare deşi a semnat acordul cu România în acest sens.
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 14 August 2015, 18:13
Nivelul Dunării a scăzut semnificativ, din cauza lipsei de precipitaţii din ultima vreme, dar circulaţia navelor pe fluviul maritim nu este îngreunată.
Există dificultăţi doar pe sectorul administrat de partea bulgară, care nu a efectuat operaţiuni de dragare deşi a semnat acordul cu România în acest sens.
Convoaiele compuse din mai multe barje sunt obligate să ancoreze, trecând câte o barjă odată, fapt care conduce la întârzieri, la creşterea consumului de carburant, ceea ce înseamnă pierderi pentru transportatorii obligaţi, tot din cauza adâncimilor mici ale Dunării, să nu mai încarce barjele la capacitatea maximă.
Situaţia s-ar putea rezolva doar prin dragarea zonei de către autorităţile bulgare, o perspectivă îndepărtată, spune Dorian Dumitru, director adjunct al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi.
"Noi, partea română, nu avem posibilitatea să intervenim. Singura soluţie este de a fi mereu cu informaţia la zi şi a mai regla din semnalizare, astfel încât convoaiele să nu eşueze", Dorian Dumitru.
Pe Dunărea maritimă, AFDJ Galaţi efectuează dragări la bara Sulina, în zona Isaccea şi la cotul Prutului, iar pe Dunărea fluvială sunt pe poziţii două complexe de dragaj la Albăneşti şi în amonte de Brăila, la Ostrovul Lupului.
Totodată, urmează să înceapă dragări şi în punctele Bechet şi Corabia, considerate critice.