CFR te ajută să urci în tren "în funcţie de posibilităţile tehnice"
Pentru a beneficia de ajutorul la urcare şi coborâre, pasagerii trebuie să depună o cerere la CFR Călători cu două zile înainte de efectuarea călătoriei.
Articol de Sergiu Şteţ, 16 Iulie 2015, 12:01
Pasagerii CFR Călători cu mobilitate redusă pot fi ajutaţi la urcarea şi coborârea din tren precum şi pe timpul călătoriei în cazul în care solicită acest lucru.
Asistenţa la transportul cu trenul se acordă gratuit pasagerilor care completează un formular disponibil pe pagina de internet a CFR Călători şi la casele de vânzare a biletelor.
Poate solicita asistenţă completând formularul special orice persoană care se deplasează sau se mişcă cu dificultate.
În această categorie se încadrează pasagerii în vârstă, cei foarte înalţi, persoanele supraponderale, cele cu deficienţe de vedere sau auz, persoanele suferind de boli care le afectează mobilitatea şi cele care utilizează un scaun cu rotile pliabil.
Cererea pentru sprijin la transportul cu trenul trebuie depusă cu cel puţin 48 de ore înainte de plecare şi va conţine datele de identificare, tipul de dizabilitate a pasagerului şi ajutorul de care are nevoie şi datele trenului cu care călătoreşte.
Conform unui comunicat al CFR Călători, compania oferă servicii de asistenţă la toate trenurile Inter Regio şi va soluţiona solicitările în funcţie de posibilităţile tehnice şi organizatorice.
Precizarea CFR vine după ce premierul Victor Ponta i-a cerut miercuri ministrului muncii, Rovana Plumb, să facă o listă cu instituţiile publice care nu au rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi.
Cererea premierului vine după ce acesta s-a prezentat, în cârje, la sediul DNA, instituţie care nu dispune de rampă de acces pentru persoanele cu dificultăţi de deplasare.