Centru de soluționare a litigiilor în domeniul gazelor naturale și energiei
Asociaţia Energia Inteligentă solicită înființarea unui centru de soluționare a litigiilor în domeniul gazelor naturale și energiei.
26 August 2021, 07:35
Realizator: Asociaţia Energia Inteligentă solicită înființarea unui centru de soluționare a litigiilor în domeniul gazelor naturale și energiei, care să soluționeze gratuit problemele de acest tip în cel mult 30 de zile. Recomandarea vine pe fondul unei avalanșe de sesizări înregistrate anul acesta de la consumatorii nemulțumiți după liberalizarea piețelor de profil. Cu detalii, Bogdan Isopescu:
Reporter: În primele șase luni ale anului, la ANRE au fost trimise sau depuse aproximativ 10.000 de sesizări de către cetățenii nemulțumiți de prestația furnizorilor. Este o cifră record și vine pe fondul modificărilor aduse de liberalizarea celor două pieţe în ultimul an, liberalizare care a pus consumatorul fără experiență în fața unor decizii și alegeri pe care nu le mai făcuse până în acel moment. Reprezentanții asociației atrag însă atenția asupra unei duble probleme. Mai întâi, consumatorii ar trebui să știe că aceste reclamații nu determină rezolvarea problemelor sesizate, pentru că ANRE nu emite soluții în conflictele comerciale dintre un consumator și furnizorul său. Drept urmare, consumatorii ar trebui să se adreseze altor instituții, cum ar fi Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
A doua chestiune indicată este faptul că toate aceste probleme dintre consumatori și furnizori sunt cauzate în mare parte de faptul că furnizorii nu şi-au adaptat sistemele la cerințele pieței libere. Spre exemplu, nu au mărit numărul lucrătorilor din serviciile de call center și nici nu au pregătit temeinic personalul acestora pentru a comunica eficient cu cetățeanul nemulțumit. Nu în ultimul rând, reprezentanții Asociației Energia Inteligentă spun că nici instituțiile publice care supraveghează piața nu s-au adaptat noilor condiții de după liberalizare, de unde și întârzierile în sesizarea sau rezolvarea problemelor cu care se confruntă consumatorul.