Cele mai noi teste de noxe şi frânare, în centrul RAR Voluntari
După o investiţie de peste două milioane de euro, în laboratoarele de teste ale RAR din Voluntari se pot efectua cele mai complexe teste pentru sistemele de noxe şi frânare.
Articol de Alex Lancuzov, 27 Octombrie 2012, 10:46
După o investiţie de peste două milioane de euro, în laboratoarele de teste ale RAR din Voluntari se pot efectua cele mai complexe teste pentru sistemele de noxe şi frânare.
Determinarea emisiilor poluante este obligatorie pentru norma de poluare în care sunt înscrise vehiculele, aceste măsurători de noxe fiind necesare şi pentru admiterea în circulaţie a maşinilor fabricate în SUA pentru că există unele diferenţe între clasificarea europeană şi cea Nord –Americană, declară în exclusivitate pentru Radio România Actualităţi Marius Damachi, şef omologări TIP RAR.
Laboratorul de teste pentru noxe cuprinde două dyno-standuri cu role pentru măsurarea puterii la roată şi captarea gazelor de la eşapament, aici se verifică funcţionarea filtrelor de particule introduse şi pentru motoarele pe benzină sau norma de poluare EURO 6 valabilă din 2013 la camioanele grele ce solicită omologarea.
Audio: Testarea noxelor.
De asemenea RAR derulează contracte cu producători din mai multe ţări europene pentru omologarea catalizatoarelor.
În privinţa laboratorului de teste pentru sistemele de frânare, RAR efectuează măsurători pentru toate categoriile de vehicule.
Pentru ca piesele sau componentele să primească aprobarea de comercializare sunt verificaţi parametrii de eficienţă.
Audio: Testarea sistemului de frânare.
De exemplu pentru categoria N 1 - autoturisme distanţa de frânare pe un carosabil uscat de la 100 km/h la oprirea completă nu trebuie să depăşească 50 metri iar pentru camioane grele de la o viteză de 60 km/h distanţa de frânare acceptată este de cel mult 37 metri.
Testele de frânare sunt obligatorii şi pentru sistemele ABS (dispozitivul care nu permite blocarea roţilor la frânarea puternică sau pe un carosabil alunecos) în aceste cazuri o funcţionare corectă şi eficientă nu va permite o urmă mai mare de 20-30 centimetri de cauciuc pe asfalt, mai spune Marius Damachi.
Şi tot şeful de la Omologări declară că aproximativ 50 % din sistemele şi componentele de la AUTOMOBILE DACIA sunt testate în laboratoarele RAR –Voluntari.
Video: Testare sistem de frânare.