"Cel mai bun motor din lume" este produs în Craiova
Autorităţile caută modalităţi prin care să-i încurajeze pe tineri să cumpere maşini noi, produse în România, a declarat ministrul economiei, Constantin Niţă.
17 Iulie 2014, 18:22
Autorităţile caută modalităţi prin care să-i încurajeze pe tineri să cumpere maşini noi, produse în România.
Ministrul economiei, Constantin Niţă, a făcut afirmaţia în timpul unei vizite la uzina Ford din Craiova.
El a precizat că este vorba despre o completare a programului Rabla prin care ar urma să se acorde facilităţi la cumpărarea primei maşini.
Ministrul economiei a mai spus că guvernul sprijină industria auto şi a anunţat în premieră organizarea anul viitor a unui târg numai cu produse fabricate în ţara noastră.
Directorul general al uzinei Ford România, Zoltan Brassai, a amintit că automobilele B-Max sunt aproape în totalitate exportate, iar motorul EcoBoost a fost ales motorul internaţional al anului.
Responsabilul a relevat totodată caracterul flexibil al producţiei, subliniind că fabrica lucrează în funcţie de cerere.
"98% se exportă din producţia de B-Max, la motoare şi mai mult, producând motoare pentru patru continente. Lucru pozitiv este că motorul un litru EcoBoost produs în Craiova a fost ales motorul internaţional al anului, un titlu global.
"Ce înseamnă tradus: cel mai bun motor din lume. Să fii cel mai bun motor trei ani la rând este ceva şi puţini ştiu în ţara asta că cel mai bun motor din lume este produs în Craiova, în România", a spus Zoltan Brassai.
Vânzările au crescut
Piaţa auto europeană a înregistrat pentru a doua lună consecutiv creştere a vânzărilor şi a numărului de înmatriculări luna trecută, dar cifrele rămân încă slabe, consideră Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Doar 1,2 milioane de noi vehicule au fost înmatriculate în ţările Uniunii Europene. În Germania cifrele sunt chiar în scădere, cu aproape două procente.
În Spania însă avansul este de aproape 24%. Un analist al pieţei, citat de France Presse, aminteşte că o parte din marile economii europene sunt încă fragile şi consideră că redresarea atât de lentă a pieţei auto se datorează şi unor schimbări în comportamentul consumatorilor: tinerii simt mai puţin nevoia să se deplaseze cu maşina, iar subiectul emisiilor de dioxid de carbon este foarte actual.
Pentru finalul acestui an estimările indică o uşoară creştere a pieţei auto europene, cu 5-6% faţă de 2013.