Cea mai mare parte a bugetului de Crăciun, pentru majoritatea românilor, este alocată mâncării, potrivit unui studiu
Românii se pregătesc de primul Crăciun fără restricțiile impuse de pandemie.
Articol de Adriana Leu, 21 Decembrie 2022, 13:42
Realizator: Nicoleta Turcu - Românii se pregătesc de primul Crăciun fără restricțiile impuse de pandemie. Entuziasmul unor sărbători fără un număr limitat de invitați la masa de Crăciun este umbrit de costul mai ridicat al produselor alimentare, dar și al utilităților, care afectează bugetul alocat acestei perioade.
Reporter: Adriana Leu - Românii se pregătesc pentru mese de sărbători în familie și își doresc să primească de la Moș haine - sunt câteva dintre concluziile celui mai recent studiu despre modul în care oamenii își vor încheia anul. Cinci din 10 români se pregătesc să își petreacă sărbătorile acasă, iar nouă din 10 spun că vor fi în familie. Doar 9% vor alege un sejur, fie în țară, fie în străinătate. Pentru marea majoritate a oamenilor, cea mai mare parte a bugetului de Crăciun merge către mâncare - aproape jumătate. 34% este alocat cadourilor și 17% decorațiunilor. Suma medie ce va fi cheltuită anul acesta este de 1.350 de lei, cu doar 45 de lei mai mult ca anul trecut, însă, ținând cont de nivelul actual al inflației de peste 15%, reiese că anul acesta românii vor face practic un Crăciun în stil economic.
Banii alocați mâncării sunt direct proporționali cu vârsta, iar cei pentru cadouri invers. Persoanele de peste 55 de ani vor aloca mai mult de jumătate din bani produselor de pus pe masă și doar 31% cadourilor. În privința cumpărăturilor, comerțul online a pierdut din avântul câștigat în perioada de restricții. 75% dintre respondenți declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice. La întrebările legate de daruri, 40% dintre români au spus că nu contează ce primesc, în scădere față de anul trecut, când procentul era de 50%. Hainele sunt cele mai dorite cadouri. Pe locul doi se află parfumurile, urmate de bijuterii.
Realizator: Datele reies dintr-un studiu publicat astăzi de Reveal Marketing Research, făcut pe un eșantion reprezentativ.