Cazul agenţiei de turism Omnia
Cazul agenţiei Omnia, care a lăsat sute de români fără serviciile turistice plătite, readuce în atenţie problema garantării pachetelor vândute de firmele de profil.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Octombrie 2017, 06:42
Cazul agenţiei Omnia, care a lăsat sute de români fără serviciile turistice plătite, readuce în atenţie problema garantării pachetelor vândute de firmele de profil, în condiţiile în care România se află într-o procedură de pre-infringement, deschisă de Comisia Europeană din această cauză.
Reamintim că 250 de turişti, aflaţi în vacanţă în afara graniţelor ţării, sunt nevoiţi să plătească din nou anumite servicii, deoarece agenţia Omnia nu a mai virat banii agenţiilor partenere din străinătate, iar patronul acesteia s-a sinucis.
Ministrul turismului, Mircea Dobre, acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară că tărăgănează declanşarea procedurilor de garantare a pachetelor turistice.
Mircea Dobre: "Suntem într-un impas, pentru că după momentul aprobării ordonanţei, trebuia să realizăm împreună un ordin comun între ministrul turismului şi preşedintele ASF, de patru luni de zile.
Am început discuţiile cu ASF-ul, cu asigurătorii, cu băncile, şi inclusiv mai departe cu FNGCIMM, pentru că am vrut să facem un circuit corect, în aşa fel încât să ajutăm şi operatorii economici.
Suntem în impas din cauza ASF-ului, pentru că trebuie să înţelegem că Guvernul României şi ASF-ul sunt în subordinea Parlamentului României.
Fac un apel către ASF să reprezinte interesele cetăţenilor şi să primeze, pentru că sunt plătiţi din bani publici, şi să înţeleagă acest lucru."
Cazul agenţiei de turism Omnia, care a produs cea mai mare pagubă în domeniu de după 1989, este azi temă de dezbatere la Radio România Actualităţi, în cadrul emisiunii "Probleme la zi" , care începe după Radiojurnalul orei 13:00.