Cărțile electronice de identitate vor putea fi eliberate de orice serviciu de evidență a populației
Proiectul de lege mai prevede că, de la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cererea pentru dobândirea documentului se soluționează de către orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reședința persoanelor fizice.
Articol de Iulia Gherman, 06 Mai 2023, 13:09
Cărțile electronice de identitate vor putea fi eliberate de orice serviciu de evidență a populației, nu numai de cel de care aparținem cu domiciliul, potrivit unei modificări legislative adoptate recent de Parlament.
Actul normativ mai prevede că la o singură adresă pot fi înregistrate cel mult 10 persoane care nu sunt rude.
Modificarea a fost cerută de Ministerul de Interne pentru a pune capăt practicilor prin care sute de oameni se înregistrau la aceeași adresă pentru a obține cetățenie română sau buletin de București.
În datele oficiale a fost înregistrat și un record: la o adresă din Capitală figurau că locuiesc 18.000 de persoane.
Potrivit proiectului de lege, la aceeași adresă nu se mai pot înregistra cu cartea de identitate mai mult de 10 persoane.
Această limită nu se aplică pentru proprietarul imobilului și nici membrilor familiei extinse, prin care se înțelege titularul locației, soțul, respectiv soția acestuia și rudele proprietarului sau ale soțului, până la gradul al 4-lea.
Exceptate vor fi și persoanele fără act de identitate și care sunt internate sau primesc îngrijire în instituții de ocrotire, centre de servicii sociale sau educative.
De asemenea, este redusă de la 30 la 15 zile perioada după care este obligatoriu consimțământul de primire în spațiu pentru persoane găzduite care nu au specificată în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv.
Reglementarea nu se aplică dacă aceste persoane ocupă spațiul respectiv în interes de serviciu sau în scop turistic.
Nerespectarea prevederilor vor fi sancționate cu amenzi între 75 și 150 lei.
Proiectul de lege mai prevede că, de la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cererea pentru dobândirea documentului se soluționează de către orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reședința persoanelor fizice.