Călători nemulțumiți de condițiile din trenurile CFR Călători
Una dintre liniile cu cei mai mari timpi de deplasare și cu cele mai grave probleme de infrastructură este Magistrala 900 București-Timișoara.
Articol de Mihai Bădescu, 02 Iulie 2022, 17:25
Realizator: Cristian Bâcâin - Reporter: Mihai Bădescu
Realizator: Este primul sfârșit de săptămână cu bilete de tren mai scumpe, dar și cu timpi mai mari de parcurs pe multe rute importante, din cauza infrastructurii feroviare. Una dintre liniile cu cei mai mari timpi de deplasare și cu cele mai grave probleme de infrastructură este Magistrala 900 București-Timișoara. Între cele două orașe trenul a ajuns să parcurgă 10 ore pe o distanță de 533 de kilometri. Cu aproape un secol în urmă, în 1930, viteza minimă pe calea ferată din România era de 70 de km pe oră, iar cea maximă de 110 km pe oră. Călătorii sunt de acord cu creșterea prețului de călătorie, dar cer condiții mai bune.
Reporter: Călătorii nu reclamă majorarea prețului cu 20%, ci condițiile de călătorie și faptul că trenurile au întârzieri foarte mari. Oamenii spun că infrastructura este de vină pentru aceste situații.
Reporter: Cu cât ați plătit mai mult pe bilet?
-: Aproximativ cu 16 lei. Acum două săptămâni am fost la București, am plătit 72 de lei și un pic și acum a fost 87. N-ar fi ceva strigător la cer că s-au scumpit biletele, dar măcar să ajungem la timp. Și trenurile, săracele, circulă și ele după infrastructura pe care o avem și în care nu s-a investit nimic.
-: 10 ore stai în tren!
-: Mi se pare groaznic, având în vedere condițiile pe care le oferă, s-au mai scumpit și biletele, măcar să facă îmbunătățiri, să avem un confort minim.
-: De trei luni de când merg cu trenul sunt obișnuit să ajung în București cu aproape o oră întârziere. De fiecare dată, invariabil, aceeași întârziere.
Reporter: În Mehedinți, și puținele cârpeli făcute la calea ferată au eșuat lamentabil ne spune, sub protecția anonimatului, un angajat. Viteza medie pe calea ferată între București și Timișoara este de 53 de km/h.