"Birocraţie mai puţină" la plata contribuţiilor
Vicepreşedintele ANAF spune că pentru plata impozitului pe venit şi a contribuţiilor salariaţilor la asigurările sociale este necesar un singur formular.
Articol de Roman Muşat, 03 Ianuarie 2011, 19:55
Angajatorii vor avea de făcut mai puţine drumuri pentru depunerea diverselor documente la administraţiile fiscale.
Măsura, adoptată la sfârşitul anului trecut de executiv, ar urma să reducă birocraţia din administraţia fiscală.
"Am făcut o reducere a numărului de declaraţii care trebuiau depuse în prezent. Aici este vorba de cinci declaraţii: două la ANAF, pentru obligaţiile fiscale, şi câte una la fiecare casă de asigurări, care cuprindea evidenţa nominală a asiguraţilor" a declarat vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administraţie Fiscală - ANAF, Mihai Gogancea Vătăşoiu.
De la cinci declaraţii, s-a ajuns la una singură.
"A fost stabilit un singur organ competent pentru primirea declaraţiei, astfel încât în loc să se facă patru drumuri pentru depunerea a patru declaraţii separate, contribuabilii vor depune o singură declaraţie la ANAF, economisind şi timp şi bani" mai spune Mihai Gogancea Vătăşoiu.
Declaraţia este depusă numai de angajator sau de către persoane care sunt asimilate angajatorilor. Ea nu produce niciun impact, dacă vreţi, asupra angajaţilor.
"Se reduce numărul de contribuabili prezenţi la ghişeu, este redus numărul drumurilor pe care le-ar face. Am lăsat o perioadă tranzitorie până la 1 iulie 2011 în care declaraţia poate fi depusă şi în format de hârtie semnat şi ştampilat, bineînţeles, cu un suport electronic, doar că e important de precizat că, de la jumătatea anului 2011, depunerea se va face obligatoriu în format electronic, la distanţă, ceea ce va simplifica şi mai mult sarcinele contribuabililor. De asemenea, se economisesc resurse materiale şi, în primul rând, hârtie" a mai spus vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administraţie Fiscală, Mihai Gogancea Vătăşoiu.