Autostrada Comarnic-Braşov, la al treilea eşec
Contractul de concesiune pentru Autostrada Comarnic-Braşov a fost din nou anulat, informează Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale într-un comunicat de presă.
Articol de Nicoleta Turcu, 19 Iunie 2015, 08:00
Statul a anulat din nou contractul de concesiune pentru Autostrada Comarnic-Braşov.
Este a treia încercare nereuşită de realizare a acestui tronson, în ultimii zece ani.
Cu toate acestea, Compania Naţională de Drumuri spune într-un comunicat că şoseaua ramâne o prioritate în Planul General de Transport şi explică motivele deciziei.
Şefii de la Drumuri au constatat că asocierea condusă de francezii de la Vinci, cea care a câşigat licitaţia pentru tronsonul Comarnic-Braşov, nu a reuşit să convingă instituţiile financiare internaţionale să finanţeze proiectul, care ar fi ajuns la 8,4 miliarde de euro.
România nu ar fi suportat această notă de plată fără să încalce angajamentele pe care şi le-a luat în faţa creditorilor internaţionali - Comisia Europeană, FMI, Banca Mondială - în privinţa ţintei de deficit bugetar şi a datoriei publice - se arată în comunicatul CNADNR.
De altfel, din aceeaşi cauză, Ministrul de Finanţe a refuzat să emită o scrisoare de susţinere a proiectului şi a costurilor aferente.
Totuşi, sectoarele de autostradă de lângă Comarnic şi Braşov, cu o lungime de 10 kilometri, vor fi scoase la licitaţie cu finanţare de la bugetul de stat.
În Planul General de Transport, sectorul de autostradă Comarnic-Braşov face parte din proiectele prevăzute pentru demararea studiilor de fezabilitate şi a lucrărilor de execuţie până în 2020.
Lungimea totală este de 58 de kilometri, iar valoarea estimată pentru această intervenţie este de 1 miliard de euro fără TVA.