Autostrada A3 "se deschide circulaţiei la 1 august"
Chiar dacă Autostrada A3 se va deschide, conform estimărilor ministrului transporturilor din 1 august, nu vor exista toate facilităţile obişnuite, circulaţia se va desfăşura cu restricţii, iar lucrările vor continua.
Articol de Adrian Cristea, 28 Iunie 2012, 16:03
De la Bucureşti la Ploieşti sau invers, s-ar putea circula pe autostradă din 1 august, cu restricţii.
Cel mai nou termen de deschidere fixat pentru acest sfârşit de săptămână nu este realist.
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a explicat în această dimineaţă că traficul nu poate fi deschis pentru că nu s-ar circula în siguranţă.
Unele lucrări nefinalizate, altele de calitate îndoielnică, întârzieri şi penalizări pentru constructori, sunt principalele concluzii trasate joi de reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Chiar dacă Autostrada A3 se va deschide, conform estimărilor ministrului transporturilor pe 1 august, nu vor exista toate facilităţile obişnuite, circulaţia se va desfăşura cu restricţii, iar lucrările vor continua.
Astfel, până la noul termen, nu vor fi terminate lucrările pentru parcări şi nici pentru unele ieşiri de pe autostradă.
Ministrul Ovidiu Silaghi a precizat că şoferii vor circula în siguranţă pe autostrada Bucureşti-Ploieşti de la 1 august, urmând ca alte probleme să fie rezolvate ulterior.
"Într-o lună de zile sperăm să armonizăm aceste probleme, să putem da drumul la circulaţie, urmând ca recepţia finală să se facă conform tuturor normelor tehnice", a declarat Ovidiu Silaghi.
Ministrul a explicat cu prilejul vizitei de verificare lucrărilor că proiectul Autostrăzii A3 ar fi trebuit să fie un bun exemplu de asociere a unor companii româneşti, care să le recomande şi pentru alte proiecte de anvergură.
Asocierea nu a reuşit, iar lucrarea a fost împărţită în mai multe bucăţi, de unde şi problemele de recepţie, a precizat ministrul.
Întârzierile "au fost sancţionate"
Întârzierile au fost totuşi sancţionate, a arătat Ovidiu Silaghi.
"Penalităţile, din nefericire pentru constructori, curg în continuare. Sunt de 75.000 de lei pe zi până la data de 22 luna aceasta. Se adunaseră deja 14 milioane şi vreo cinci sute de lei noi.
"Noi vedem că se lucrează. Nu înţelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atât mai mult cu cât Compania Naţională de Autostrăzi a avut suficientă clemenţă faţă de acest constructor", a declarat Ovidiu Silaghi.
Primul termen de dare în folosinţă a Autostrăzii A3 a fost 2010. Finalizarea a fost de atunci amânată în repetate rânduri.
Sectorul Bucureşti-Ploieşti, cu o lungime de 62 de kilometri, face parte din proiectul pentru Autostrada Bucureşti-Braşov.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 de milioane de euro.