Autoritățile, pregătiri pentru începerea noului an școlar #Covid-19
Autorități din mai multe județe din țară se pregătesc pentru eventualitatea aplicării scenariului galben, odată cu începerea noului an școlar.
Articol de Arina Petrovici, 26 August 2020, 21:48
Autorități din mai multe județe din țară se pregătesc pentru eventualitatea aplicării scenariului galben, odată cu începerea noului an școlar.
Acesta presupune și desfășurarea de cursuri online.
În această variantă, unii directori de școli susțin necesitatea angajării de personal, alții subliniază lipsa de laptopuri și tablete în rândul elevilor. Are detalii Arina Petrovici.
Reporter: La Iași, primarul Mihai Chirica a declarat, astăzi, că ia în calcul ca anul școlar se înceapă în scenariul galben, din cauza numărului tot mai mare de oameni contaminați cu COVID-19.
O creștere a numărului de infectări, cu 14 de zile înainte de începerea școlii, poate plasa Iașiul într-un scenariu defavorabil, cel galben, care poate avea consecințe negative în privința educării elevilor, a avertizat Chirica.
El le-a cerut ieșenilor să aibă un comportament responsabil, întrucât de aceasta depinde și modul în care vor începe copiii școala.
Tot astăzi, șeful Inspectoratului Școlar din județul Covasna a spus că scenariul verde, care presupune prezența fizică a copiilor la cursuri, va fi aplicat cu precădere, însă există școli în care este posibil să se aplice scenariul galben, caz în care se vor face și cursuri online. Este vorba de școlile cu un număr mare de copii, precum cele de la Sfântu Gheorghe și Târgul Secuiesc.
Și la Tulcea au început pregătirile pentru deschiderea noului an școlar, iar unii directori au constatat că mai au nevoie de personal.
De pildă directorul Colegiului "Spiru Haret" afirmă că s-a decis ca elevii din anii terminali să vină la școală, iar ceilalți să participe alternativ la ore, online și fizic.
Această variantă hibridă este luată în calcul și de autoritățile din județele Galați și Mureș, ne-au transmis corespondenții RRA. Iar, în județul Sibiu, o analiză făcută de Inspectoratul Școlar arată că peste 20% dintre elevi, adică aproape 12.500 de copii, nu au laptopuri sau tabletă ca să poată participa la lecții online, dacă este cazul.