Asumarea răspunderii pe legea educaţiei "poate continua"
Potrivit Curţii Constituţionale, o moţiune de cenzură odată depusă, nu mai poate fi abandonată.
Articol de Sorin Solomon, 24 Noiembrie 2010, 16:30
Judecătorii Curţii Constituţionale au decis, cu majoritate de voturi că există conflict juridic de natură constituţională între guvern şi parlament prin refuzul Legislativului de a dezbate moţiunea de cenzură depusă de opoziţie în cazul asumării răspunderii Guvernului pe legea educaţiei, au declarat pentru reporterul România Actualităţi, Mădălina Radu, surse autorizate.
Potrivit Curţii Constituţionale, moţiunea de cenzură odată depusă, nu mai poate fi abandonată.
Judecătorii Curţii Constituţionale a României s-au întrunit, miercuri, pentru a delibera asupra cererii primului-ministru Emil Boc de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională între guvern şi parlament privind proiectul legii educaţiei naţionale.
Guvernul a transmis, în 15 noiembrie, Curţii Constituţionale o cerere de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională dintre executiv şi parlament, arătând că acest conflict este generat de refuzul parlamentului de a permite prezentarea şi dezbaterea moţiunii de cenzură, depusă ca urmare a angajării răspunderii pe legea educaţiei.
Săptămâna trecută, Curtea a amânat deliberările în acest caz, după ce i-a audiat pe preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, Mircea Geoană şi, respectiv, Roberta Anastase, precum şi pe premierul Emil Boc, autorul sesizării.
Procedura asumării răspunderii Guvernului pe legea educaţiei a mai generat un conflict între legislativ şi executiv, constatat, la începutul lunii, de judecătorii Curţii, la sesizarea preşedintelui Senatului.
Atunci, Curtea a decis, cu majoritate de voturi, că angajarea răspunderii Guvernului asupra legii educaţiei este neconstituţională, întrucât proiectul se află în proces de legiferare la Senat, în calitate de Cameră decizională.
În motivare, judecătorii constituţionali arătau că nu pot să oblige Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii, întrcât nu au competenţe în acest sens şi că soluţia aparţine, în exclusivitate, autorităţilor publice aflate în conflict.
Tot atunci, Curtea spunea că angajarea răspunderii Guvernului, asupra actului normativ, nu-şi găseşte nicio motivare, deoarece nu se justifică urgenţa care să fi determinat o astfel de măsură, câtă vreme legea educaţiei se aplică începând cu anul şcolar 2011-2012.