Angajaţii români sunt "din ce în ce mai stresaţi"
Situaţia financiară personală, clienţii şi colegii sunt printre factorii care contribuie la creşterea nivelului de stres al angajaţilor, potrivit unui studiu.
05 Septembrie 2012, 08:41
Potrivit unui studiu realizat de o corporaţie multi-naţională, peste 60% dintre angajaţii consultaţi spun că nivelul lor de stres a crescut în ultimul an.
Ei sunt preocupaţi, în principal, de situaţia financiară personală despre care sunt îngrijoraţi că s-ar putea să se înrăutăţească.
Alte cauze pentru stresul tot mai mare al românilor sunt de natură profesională, clienţii şi colegii.
Studiul s-a concentrat şi asupra soluţiilor posibile, concluzia fiind că şapte din zece respondenţi cred că un mod de lucru flexibil poate reduce stresul pentru că este mai ieftin şi îmbunătăţeşte productivitatea.
Studiul care examinează opiniile a peste 16.000 de profesionişti din toată lumea mai arată că la nivel global este mult mai probabil ca angajaţii companiilor mici să fie stresaţi de clienţi decât angajaţii companiilor mari, dar mult mai puţin ofensaţi de conducere decât corespondenţii lor din firmele mai mari.
Stresul nu afectează numai angajaţii, ci şi companiile, deoarece acestea descoperă că au angajaţi care nu pot lucra conform necesităţilor, care au nevoie de mai multe concedii medicale şi sunt mai puţin eficienţi.
Nivelul de stres continuă să crească în întreaga lume, cu angajaţi care se apropie din ce în ce mai mult de epuizare.