Aglomeraţie la Nădlac din cauza construirii unei autostrăzi
Traficul rutier la iesirea din tara pentru automarfare este de multe ori ingreunat, mai ales la inceput de saptamana, cand formeaza coloane care de multe ori depasesc 10 km.
Articol de Ioan Suciu, 02 Decembrie 2013, 15:52
Zeci de autocamioane cu nisip, pietris si piatra sparta se indreaptau spre frontiera romano-ungara la Nadlac inca de la orele diminetii.
Transporturile sunt destinate constructiei autostrazii M43 Mako-Nagylak in Ungaria.
In aceste conditii traficul la iesirea din tara pentru automarfare este de multe ori ingreunat mai ales la inceput de saptamana cand sute de autocamioane dupa ridicarea restrictiilor de week-end in tara vecina se indreapta spre frontiera si formeaza coloane care de multe ori depasesc 10 km.
Autobasculantele nu stau la randul format si intra in depasirea coloanei formandu -se astfel blocaje pe celalalt sens de circulatie.
Peste 200 de transporturi de balast trec zilnic in Ungaria
Peste 200 de transporturi de balast cu pret convenabil de la carierele din Romania din localitatile Horia, Mandruloc si Nadlac sunt inregistrate zilnic de cand partea ungara a demarat lucrarile la autostrada Mako –Nadlac.Materialul este descarcat in bazele de receptie la 6 km de frontiera.
Sunt necesari peste 2,5 milioane de metri cubi de material.O cantitate impresionanta de material de constructie deoarece sunt anumite probleme in aceasta zona de campie la revarasarea apelor.
Tronsonul are o lungime de 23,1 kilometri si va costa 157,5 milioane de euro, respectiv 6,8 milioane de euro pe kilometru.
Autostrada va avea doua benzi pe sens, trei noduri si doua pasaje de cale ferata.
In unele locuri terasamentul va fi inalt de pana la noua metri.
Termenul de finalizare a autostrăzii - septembrie 2014
Lucrarea este realizata de compania ungara Duna Aszfalt, iar termenul de finalizare este septembrie 2014.
M43 ar trebui sa se uneasca la granită cu Autostrada Nadlac – Arad, al carei termen initial de finalizare era luna aceasta.
In prezent nu se stie exact daca autostrada va avea la granita Romaniei cu Ungaria si un Punct de Control si Trecere a Frontierei avand in vedere ca Romania nu face parte inca din spatiul Schengen.
Pentru cei care circula pe tronsonul Arad Nadlac este indicata prudenta deoarece carosabilul poate oferi surprize.Nisip sau mici bucati de piatra cazuta pe drum din benele prost etansate a transportatorilor de balast pentru autostrada ungara.