"2025, termen realist pentru finalizarea autostrăzi A1, Sibiu-Piteşti"
Asociaţia Pro Infrastructura: Construirea de autostrăzi prin Parteneriat Public Privat pe tronsoanele pentru care se poate asigura finanţare europeană este o eroare de strategie.
Articol de Radiojurnal, 24 Mai 2018, 20:41
Construirea de autostrăzi prin Parteneriat Public Privat pe tronsoanele pentru care se poate asigura finanţare europeană este o eroare de strategie, consideră Asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează obiectivele majore de infrastructură din transporturi.
Potrivit acestei organizaţii, în ultimii 14 ani s-a încercat de trei ori construirea autostrăzii Comarnic-Braşov, dar proiectul nu s-a dovedit rentabil.
Directorul asociaţiei, Ionuţ Ciurea, susţine că guvernul a anunţat intenţia de a realiza cele trei autostrăzi prin parteneriat public-privat doar ca reacţie la protestul motorizat Iaşi - Bucureşti.
El a explicat, pentru Radio România Actualităţi, că o astfel de varianta depinde de foarte mulţi factori.
Ionuţ Ciurea: Din păcate, sunt doar promisiuni deşarte, doar soluţii pe hârtie care nu au, din punctul ăsta de vedere, mai ales privind soluţia PPP, a Parteneriatului Public Privat. Nu au nicio susţinere realitatea economică şi chiar tehnică, pentru că sunt două aspecte foarte importante când vine vorba de PPP. Nu este suficient ca statul să spună: vrem şi noi autostradă de aici, aici. E nevoie ca acele proiecte să fie foarte bine documentate, fundamentate pe nişte studii de fezabilitate reale, de calitate, amănunţite. Cealaltă parte foarte importantă este dacă această afacere este într-adevăr sau nu fezabilă.
Realizator: Asociaţia Pro Infrastructura consideră că un termen realist pentru finalizarea autostrăzi A1, Sibiu - Piteşti, ar fi anul 2025, precizează reporterul nostru Alexandru Lancuzo