Modalităţi de prevenire a înşelăciunilor în comerţul online
Se apropie perioada în care comercianţii oferă mari reduceri de preţuri, însă unele pot fi înşelătoare.
Articol de Adrian Lungu, Sălaj, 27 Octombrie 2024, 13:38
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor recomandă o informare temeinică şi consultare a site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. Autorităţile atrag atenţia că a crescut numărul înşelăciunilor în comerţul online şi au mai multe sfaturi pentru cei care vor să facă achiziţii în spaţiul virtual.
Reporter: Există modalităţi prin care cumpărătorii se pot feri de eventuale înşelăciuni, mai ales în comerţul online, spun oficialii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj.
Comisarul Dorel Fechete: Sunt anumite capcane. Întotdeauna, înainte de a achiziţiona un produs în comerţul online, este bine consumatorul să fie informat corect şi complet despre datele furnizorului, a vânzătorului, caracteristicile esenţiale ale produsului. Mare atenţie când începem să intrăm pe o platformă, să nu dăm click la prima strigare, să verificăm caracteristicile declarate, mă refer la cele tehnice: nuanţă, culori, utilităţi. Trebuie să cunoască consumatorul preţurile şi toate taxele aferente livrării acestui produs, modalitatea de plată şi de livrare.
Produsele deteriorate sau defecte trebuie înlocuite.
Comisarul Dorel Fechete: Consumatorul are dreptul de a returna produsul în termen de 14 zile, fără a invoca niciun motiv. De asemenea, vânzătorul este obligat, prin efectul legii, ca în termen de 14 zile să restituie contravaloarea produsului sau să înlocuiască produsul. Mare atenţie în folosirea cardurilor de cumpărături, dacă se solicită codul PIN renunţaţi din start la a achiziţionat produs de pe platforma respectivă.
Eventualele încălcări ale legii pot fi sesizate comisarilor pentru protecţia consumatorilor prin plângeri trimise inclusiv online.