CM 2010: berea, o câştigătoare sigură
Consumul de bere "a explodat" în timpul Cupei Mondiale, producătorii din întreaga lume înregistrând profituri substanţiale.
Articol de Bogdan Mihai, 20 Iunie 2010, 08:23
Milioane de halbe în plus în Anglia, magazine golite în Coreea de Sud, stocuri suplimentare în Africa de Sud: consumul de bere "a explodat" în timpul Cupei Mondiale de fotbal.
"Am devenit mai optimişti după ce Japonia a bătut Camerunul. Comenzile distributorilor au fost 'dopate' de această victorie", a declarat Shinya Izumi, purtător de cuvânt al reţelei nipone de braserii Kirin, fabricantul berii cu acelaşi nume.
Până acum prudent, Kirin s-a mai liniştit în legătură cu impactul Mondialului asupra vânzărilor sale.
Prima piaţă mondială a berii, China, înregistrează o creştere semnificativă de la debutul Cupei Mondiale, mai ales în marile oraşe.
La Zhuzhou, cel mai mare producător al ţării, Tsingtao, afirmă că vânzările sale practic s-au dublat.
Fabricantul de băuturi a livrat 42 000 de sticle pe zi, faţă de 24 000 de sticle înainte de Cupa Mondială.
Pe 17 iunie, ziua meciului Coreea de Sud-Argentina, magazinele reţelei GS25 au deversat 345 000 de sticle şi cutii de bere în Coreea de Sud, adică o creştere de 123 la sută faţă de săptămâna dinaintea Mondialului.
Pe 12 iunie, a doua zi după deschiderea competiţiei, Bokwang Family Mart, un alt lanţ de magazine sud-coreene, a anunţat că vânzările de bere s-au dublat, cu 45 000 de cutii şi sticle dispărute aproape instantaneu.
În Anglia, una dintre ţările europene cu o cultură puternică a berii, pub-urile nu se golesc deloc, potrivit British Beer and Pub Association (BBPA).
În timpul meciului Anglia-SUA, de pe 12 iunie, nouă milioane de halbe în plus au fost consumate, aducând circa 42 milioane de euro, apreciază BBPA.
A doua reţea britanică de supermarketuri, Asda, se aşteaptă la o creştere de 37 la sută a vânzărilor sale de bere în timpul competiţiei.
În Africa de Sud, ţara gazdă, producătorul SABMiller, proprietar al mărcilor Miller Lite, Peroni şi Grolsh, a dublat rezervele, pentru a preveni orice "secetă".
Producătorul speră să distribuie 10 milioane de litri de bere în plus, adică 50 milioane de halbe în cele cinci săptămâni ale Cupei Mondiale.
Citiţi aici toate ştirile Campionatului Mondial.