Câştigătorul concursului de la Mamaia, un căpitan de Boeing
Câştigătorul competiţiei aviatice de pe litoral este spaniolul Castor Fantoba, căpitan pe Boeing 757.
Articol de Paul Poteraşi, 17 Iulie 2009, 00:00
Câştigătorul FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula, competiţie aviatică desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute deasupra plajei din staţiunea Mamaia, este spaniolul Castor Fantoba, căpitan pe Boeing 757 şi membru de zece ani al Lotului Naţional de Acrobaţie al Spaniei.
Potrivit organizatorilor, Castor Fantoba are 43 de ani, este căpitan pe Boeing 757, instructor de zbor de acrobaţie, de zece ani membru al Lotului Naţional de Acrobaţie al Spaniei şi un concurent temut în toate competiţiile importante de gen. Pentru succesul obţinut deasupra plajei din Mamaia, el a fost premiat cu 10.000 de euro.
Pe locul al doilea în concurs s-a clasat rusoaica Svetlana Kapanina, de cinci ori campioană mondială, iar locul al treilea i-a revenit lui Zoltan Veres (Ungaria), care deţine recordul mondial pentru cel mai mare număr de tonouri efectuate succesiv, el câştigând şi premiul de popularitate.
Primul concurs de acrobaţie aeriană organizat vreodată în România sub egida Federaţiei Aeronautice Internaţionale, FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula, s-a desfăşurat la sfârşitul săptămânii trecute, în staţiunea Mamaia. Competiţia a fost organizată de celebrul pilot lituanian Jurgis Kairys şi de Regional Air Services - aerodrom Tuzla, cu sprijinul Primăriei Constanţa şi al Consiliului Judeţean Constanţa.
La întreceri, care au fost deschise de primarul Constanţei, Radu Mazăre, care a efectuat un salt cu paraşuta, de la o înălţime de 3.000 de metri, la punct fix, în tandem cu un instructor de la Aerodromul din Tuzla, au asistat mii de turişti, prezenţi pe toate plajele staţiunii.
Probele de concurs ar fi trebuit să se întindă de-a lungul a două zile, sâmbătă şi duminică, dar, de teama ploii, au fost restrânse la o singură zi, cea de sâmbătă, după ce calificările de vineri fuseseră şi ele decalate mai multe ore tot din cauza condiţiilor meteo neprielnice.
De-a lungul întrecerii, piloţii şi-au demonstrat abilităţile prin executarea celor şase manevre acrobatice indicate de către organizatori pentru proba de acrobaţie cu program impus şi prin executarea programului liber. În plus, ei au fost obligaţi să respecte strict limitele de timp.