Americanii trec pe bere
Unul dintre efectele crizei economice este că americanii renunţă la vin în favoarea mărcilor locale de bere.
Articol de Sergiu Şteţ, Shanghai, 17 August 2009, 17:24
Deveniţi mai chibzuiţi în privinţa banilor, consumatorii americani savurează tot mai des un draft de bere locală în locul unei sticle de vin, conform agenţiei Reuters. Kelly Taylor, un mic producător de bere din New York, spune că preţul unei beri foarte bune este doar jumătate din cel al unei sticle de vin mediocru.
De-a lungul şi de-a latul Statelor Unite micii producători de bere mizează pe faptul că, în contextul crizei economice, americanii vor redescoperi marcile locale de bere. Chiar dacă a fost cea mai populară bătură din SUA, în ultimii ani mulţi consumatori au preferat vinurile sau cocktail-urile pretenţioase.
"Chiar dacă este criză oamenii au tendinţa să se răsfeţe cu produse de calitate", consideră proprietarul unui bar din New York. "Berea este o băutură mai ieftină aşa că e normal să o preferi dacă doreşti calitate la un preţ rezonabil", adaugă el.
Conform datelor Asociaţiei Berarilor din Statele Unite, cantitatea de bere produsă de fabricile mici - care mizează pe calitate şi nu pe cantitate - a crescut cu 35% faţă de anul 2004. Explicaţia pe care o oferă acestui fenomen Shane Welch, proprietarul unei micro fabrici de bere, este tendinţa actuală de a consuma cât mai multe produse locale.
Proprietarul singurului magazin din New York de bere făcută în casă, Benjamin Stutz, spune că vânzările sale cresc pe măsură ce oamenii sunt tot mai interesaţi de cum sunt realizate bunurile alimentare. "Consumatorii renunţă la comoditate şi preferă să cumpere alimente şi bături despre care sunt siguri că nu le vor dăuna", conchide Stutz