Washington Post vinde săptămânalul Newsweek
Grupul american de presă spune că Newsweek a înregistrat între 2007 şi 2009 pierderi continue, în ciuda eforturilor conducerii şi ale angajaţilor.
05 Mai 2010, 20:53
Grupul american de presă Washington Post a anunţat miercuri punerea în vânzare a săptămânalului Newsweek, care înregistrează pierderi din 2007 şi nu a reuşit să se redreseze până în prezent, informează AFP şi Reuters.
"Newsweek a înregistrat între 2007 şi 2009 pierderi continue. În ciuda eforturilor eroice ale conducerii şi ale angajaţilor Newsweek, credem că încă vom pierde bani în 2010", a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al grupului, Donald Graham.
"Explorăm posibilităţi pentru a rezolva această problemă dar, în climatul actual, se poate ca revista să fie într-o situaţie mai bună în altă parte”, a mai precizat acesta.
Newsweek a fost înfiinţat în 1933 şi este aflat în proprietatea Washington Post din 1961. Ca şi principalul său concurent Time, a grupului Time Warner, Newsweek a fost foarte grav afectat de scăderea încasărilor din publicitate şi de extinderea internetului, care i-au redus drastic vânzările.
Revista a pierdut aproape 15% din cumpărători, între 2008 şi 2009, păstrând un număr de 2,316 milioane de exemplare vândute.
Este cel de-al 26-lea săptămânal din SUA din punct de vedere al tirajului, conform unui top al Asociaţiei editorilor de reviste din SUA, cu mult în urma publicaţiei Time, aflată pe locul al 13-lea, cu 3,350 milioane de exemplare vândute.
Washington Post a anunţat anterior un beneficiu anual net în creştere cu aproape 39%, de peste 91 de milioane de dolari.