Ungaria "nu renunţă la taxa specială din publicitate"
În ciuda recomandărilor Comisiei Europeane de a fi scoasă Ungaria de sub procedura de deficit excesiv, Budapesta nu renunţă la introducere unei taxe speciale pe publicitate.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 29 Mai 2013, 18:59
Autorităţile de la Budapesta nu renunţă la planurile de introducere a unei taxe speciale pe încasările din publicitate, chiar dacă Comisia Europeană a anunţat miercuri că recomandă scoaterea Ungariei de sub procedura de deficit excesiv, aflată în vigoare încă din 2004 în cazul acestei ţări.
Iniţial autorităţile anunţaseră că vor introduce o astfel de taxă doar în cazul în care Comisia Europeană ar fi considerat insuficiente anumite măsuri de corecţie bugetară iniţiate recent de guvern
Purtătorul de cuvânt al guvernului de la Budapesta, Andras Giro-Szasz, a declarat miercuri într-o conferinţă de presă că, în situaţia actuală, va introdusă o taxă pe specială pe încasările din publicitate, iar secretarul de stat care conduce oficiul primului ministru ungar a primit sarcina să demareze consultări cu organizaţia naţională care reprezintă interesele companiilor de profil.
Precizările au fost făcute după ce Comisia Europeană a informat miercuri că recomandă scoaterea Ungariei de sub procedura de deficit excesiv, declanşată încă din 2004, în condiţiile în care prin măsurile de corecţie iniţiate recent de guvern, cum ar fi blocarea unor cheltuieli la ministere şi suspendarea finanţării de la buget a unor lucrări de investiţii în derulare, deficitul ţării va putea fi menţinut sub 3 la sută din PIB anul acesta şi în 2014.
Introducerea taxei speciale pe încasările din publicitate, criticată de opoziţie pe motiv că ar afecta negativ în principal posturile independente de radio şi televiziune, fusese anunţată iniţial de guvern ca o măsură necesară pentru ieşirea Ungariei de sub procedura de deficit excesiv, în cazul în care primele demersuri ar fi fost considerate insuficiente de executivul comunitar.
Potrivit unui proiect provizoriu prezentat săptămâna trecută de ministerul economiei, taxa ar urma să fie aplicată companiilor media care difuzează reclame şi ar fi plătită doar pentru încasări anuale din publicitate care depăşesc 1 miliard de forinţi, adică în jur de 3,4 milioane de euro.
Companiile care au încasări care depăşesc această sumă ar trebui să plătească o taxă care va creşte treptat, adică de 1 la sută pentru partea din veniturile din publicitate care este sub 5 miliarde de forinţi, 10 la sută pentru cea situată între 5 şi 10 miliarde de forinţi şi 20 la sută pentru încasările de peste 10 miliarde de forinţi.