UE caută noi soluţii pentru promovarea comerţului online
Comerţul online şi problemele sale reprezintă subiectul unei dezbateri informale organizată de Euranet la Parlamentul European.
Articol de Adriana Leu, 20 Iunie 2012, 10:53
Mai mulţi studenţi europeni vor discuta cu reprezentanţi ai Legislativului comunitar despre măsurile pe care le ia UE pentru ca numărul celor care apelează la comerţul online să crească şi mai mult.
Comerţul online presupune să cumperi ce vrei şi să vinzi ce îţi doreşti cu ajutorul internetului, un proces care în ultimii ani a luat amploare.
Principalele sale atuu-uri constau în faptul că nu contează la ce oră doreşti să faci tranzacţia pentru că nu depinzi de programul niciunui magazin şi nici nu trebuie să te deplasezi pentru a avea ceea ce îţi trebuie.
Cu toate acestea, comerţul online se confruntă cu destule probleme: exact aceste dificultăţi reprezintă subiectul central al unei dezbateri organizate miercuri de reţeaua europeană a posturilor de radio Euranet la Parlamentul European.
Evenimentul marchează şi împlinirea a 20 de ani de la realizarea uneia dintre cele mai importante reuşite ale UE: crearea pieţei unice.
Statisticile recente arată că doar 30% dintre consumatorii din cele 27 de state membre ale blocului comunitar au făcut o tranzacţie transfrontalieră în ultimul an.
Este evident, afirmă specialiştii, că în lume există mult mai mulţi oameni dornici de a face comerţ online, însă unele probleme îi fac să aibă reţineri.
Unul dintre motivele principale îl reprezintă dificultatea de a rezolva o plângere faţă de un comerciant străin.
Dezbaterea de miercuri va acorda participanţilor prilejul de a discuta cu specialiştii europeni în domeniu despre măsurile pe care le ia UE pentru promovarea comerţului cu ajutorul internetului, dar şi pentru întărirea protecţiei de care beneficiază cumpărătorii.
Comerţul online nu ar fi avut succes şi chiar ar fi fost aproape inexistent dacă nu ar fi fost creată piaţa unică europeană.
În cei 20 de ani de existenţă a acestei pieţe, forul comunitar a luat o serie de măsuri pentru uşurarea comerţului între persoane din diferite ţări.
Cel mai important pas a fost deschiderea fizică a graniţelor dintre statele membre, lucru care a crescut în mod substanţial competitivitatea companiilor europene.
În zilele noastre, un producător dintr-un stat membru al UE îşi poate vinde produsele pe o piaţă care cuprinde 500 de milioane de consumatori.