Turismul spaniol, speranţa pentru relansarea economică
Numai până în luna mai au venit aici peste 21 de milioane de turişti, date care încurajează autorităţile să afirme că Spania revine între marile puteri turistice la nivel mondial.
17 Iulie 2014, 11:28
Cei care cheltuie cel mai mult sunt chinezii care consumă de 76 de ori mai mult decât turiştii nemţi, potrivit datelor furnizate de site-urile specializate.
Turism de plajă, gastronomic, de shopping, literar, istoric, religios, sportiv, rural - Spania oferă variante pentru toate gusturile.
Anual, această ţara primeşte mai mulţi turişti decât numărul locuitorilor. În 2013, datele arată că 60 de milioane de persoane au vizitat Spania, un număr în creştere, care va fi depăşit anul acesta, potrivit previziunilor oficiale, cu aproximativ 4 milioane.
Ministrul Industriei, Energiei şi Turismului, Jose Manuel Soria, afirmă de curând că ”Spania ştie să îşi menţină poziţia de lider cu o miză clară pe calitate. Calitatea este baza competitivităţii şi este ceea ce ne distinge faţă de concurenţii noştri”.
Foto: Annamaria Damian.
Aflată pe locul trei în topul mondial al celor mai vizitate ţări, după Franţa şi Statele Unite, Spania se poate lăuda că turismul reprezintă peste 10% din produsul intern brut.
Recomandări de vacanţă
Organizaţia Mondială a Turismului, cu sediul la Madrid, arată într-un raport recent că turismul de cumpărături este unul din motoarele care contribuie la recuperarea economică şi la crearea de locuri de muncă în toată lumea.
Şi pentru că veni vorba de locuri de muncă, spaniolii, afectaţi în mare măsură de lipsa acestora, se bucură pe perioada verii de un număr crescut de contracte de muncă. Temporare, e adevărat. În privinţa turismului intern, cei mai mulţi spanioli îşi fac vacanţă în marile oraşe care au şi plajă.
Barcelona, Palma de Mallorca, Malaga, Gran Canaria, Valencia, Alicante sau Tenerife sunt cele mai căutate destinaţii, conform specialiştilor, atât de spanioli, dar şi de străini, iar pentru oferta culturală se înscriu, fără probleme, Madridul şi Sevilla.
Şi pentru că e sezonul recomandărilor şi fiecare ştiţi exact ce doriţi de la o vacanţă, vă propun să luaţi la cunoştinţă ce chestiuni deranjează cel mai tare personalul unui hotel.
Am ales, din lista realizată de un important motor de căutare de turism din Spania, câteva, despre clienţii insuportabili.
Aceştia sunt, aşadar: deşteptul, care spune că are rezevare şi de fapt nu are, dar insistă, tontul, care nu ştie pe unde trebuie să iese în exterior, lacomul, care îşi ia de la bufetul liber cantităţi uriaşe de mâncare de care abia se atinge, hipercuratul, care aruncă prosopul pe jos după primul duş, uitând că apa e scumpă şi detergentul poluează, sau mincinosul, care consumă toate băuturile din minibarul camerei şi umple sticlele cu apa colorată.