Sectorul transportului aerian va fi nevoit să se restructureze
Thales, Dassault și Safran, companii particulare de echipamente aeronautice, aerospațiale și de apărare, sunt, și ele, afectate de criză.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 08 Iunie 2020, 13:47
Traficul aerian mondial ar putea reveni doar peste trei ani la nivelul din 2019 - atrag atenția specialiștii din domeniu.
Cu o scădere de 94% în aprilie, luna de vârf a pandemiei, zborurile se reiau extrem de lent și, potrivit experților citați de France-Presse, multe companii vor sucomba din cauza datoriilor, dacă nu au făcut o deja, cum s-a întâmplat cu mari transportatori sud-americani, din Africa de Sud sau din Thailanda.
Chiar dacă unele companii europene și americane au primit ajutoare de stat, sectorul transportului aerian va fi nevoit să se restructureze.
Consecințele ar fi scoaterea din circulație a sute de avioane și concediere a câtorva zeci de mii de angajați, iar scăderea cererii îi afectează deopotrivă pe fabricanți.
Cei 48.000 de salariați de la întreprinderile Airbus și firmele auxiliare au început să dea semne de neliniște după ce s-a anunțat reducerea cu cel puțin o treime a producției de avioane comerciale și iminența unui proces de restructurare. Airbus nu este singura companie aeronautică franceză care are nevoie de sprijin din partea statului.
Thales, Dassault și Safran, companii particulare de echipamente aeronautice, aerospațiale și de apărare, sunt, și ele, afectate de criză.
Pe lângă măsurile luate până acum, împrumuturi garantate de stat, plata șomajului tehnic, garanții la export, strategia pe care o va anunța președintele Emmanuel Macron va include un fond de investiții și de recapitalizare de câteva sute de milioane de euro, cu rol de a preveni preluarea acestor întreprinderi de grupuri străine, după cum anunța, zilele trecute, Ministerul Apărării.
Un alt fond alimentat de stat și de particulari va fi creat pentru susținerea cercetării, inovării și a tranziției ecologice.
(RS)