Scăderea consumului în Italia, "cea mai mare din 1946"
În Italia cheltuielile de consum au scăzut cu 6,5% între trimestrul al treilea al anului 2007 şi trimestrul al doilea din acest an, potrivit organizaţiei Confcommercio.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 27 Septembrie 2012, 12:48
În comparaţie cu anul trecut, consumul în Italia va înregistra o scădere de 3% în 2012.
Potrivit unui studiu realizat de organizaţia Confcommercio, în urma problemelor economice şi a majorarea unor taxe impuse de guvern, aceasta este cea mai mare diminuare a consumului începând din 1946.
Cheltuielile de consum au scăzut cu 6,5%, între trimestrul al treilea al anului 2007 și trimestrul al doilea din acest an, în ciuda faptului că achiziţiile de telefoane mobile şi computere s-au mentinut.
Connfcommercio a ajuns la concluzia că declinul consumului poate închide magazinele mici, dar marile lanţuri de discount rezistă mai bine.
În privinţa consumului produselor alimentare, potrivit unui raport al asociaţiei fermierilor, Coldiretti, cantitatea de lapte cumparătă în Italia în prima jumătate a anului a scăzut cu 7%, iar cea de ulei de măsline cu 5%.
O scădere puternică în 2012 se va înregistra şi pe piaţa auto.
Numărul de maşini cumpărate este estimat la 1,42 milioane de unităţi pentru acest an, cu un milion mai puţin comparativ cu 2002 şi la egalitate cu anul 1979.
În primul trimestru al acestui an s-a înregistrat o scădere semnificativă şi pe piaţa creditelor ipotecare de 49,6%.
Vânzările de proprietăţi imobiliare au înregistrat un declin de 16,9%.
Potrivit premierului Mario Monti, Italia va înregistra o creștere de 4% a PIB-ului în următorii zece ani, dar nu îşi va permite prea curând să renunţe la rigoare şi austeritate.
Pentru a ieşi din criza, Italia va trebui să sporească competitivitatea întreprinderilor şi să mărească productivitatea.
Premierul a recunoscut că una dintre principalele probleme din Italia este creşterea corupţiei, cu o medie superioară faţă de celelalte ţări membre ale OCDE.