Scădere record a vânzărilor de Crăciun în Grecia
Retailerii din Grecia au înregistrat cele mai slabe vânzări de Crăciun din ultimul deceniu. Potrivit unei asociaţii elene, "nouă din zece greci au fost mai puţin generoşi, din cauza necesităţilor".
Articol de Ionuţ Dragu, 27 Decembrie 2011, 14:46
Magazinele din Grecia au avut cele mai slabe vânzări de Crăciun din ultimul deceniu, după o scădere de 30% faţă de rezultatele înregistrate anul trecut în perioada de dinaintea sărbătorilor de iarnă, din cauza efectelor crizei economice asupra încrederii consumatorilor.
Potrivit asociaţiei retailerilor eleni (ESEE), citată de Reuters, "nouă din zece greci au fost mai puţin generoşi, din cauza necesităţilor".
Mai mult potrivit asociaţiei "retailerii au avut de îndurat o atmosferă tristă de Crăciun, care le-a măcinat orice optimism de dinaintea sărbătorilor".
Scăderea puternică a vânzărilor a sfidat reducerile de preţuri practicate la scară largă de retaileri înaintea Crăciunului.
Reducerea salariilor şi pensiilor, accelerarea inflaţiei şi recesiunea economică, aflată deja în al patrulea an, au avut un impact negativ puternic asupra nivelului de trai şi cheltuielilor de consum în Grecia.
Vânzările de îmbrăcăminte şi încălţăminte au scăzut cu 40%, cele de aparatură electrică şi electrocasnică cu 30%, în timp ce în sectorul alimentelor şi băuturilor declinul a fost de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Grecia a evitat în luna decembrie, intrarea în insolvenţă, după ce statele din zona euro şi FMI au aprobat o nouă tranşă, de 8 miliarde euro, din programul de finanţare de 110 miliarde euro, convenit în mai 2010.
Veniturile Greciei au fost afectate din cauza scăderii economice, mai severă decât se estima.
Din acest motiv, potrivit guvernului de la Atena, Grecia va încheia anul cu un deficit bugetar mai ridicat faţă de ţinta convenită cu FMI.