Săptămânalul american Newsweek va renunţa la ediţia tipărită
La 80 de ani de la apariţie, săptămânalul american Newsweek va avea la 31 decembrie 2012 ultima versiune print.
Articol de Paul Poteraşi, 18 Octombrie 2012, 17:24
Săptămânalul american Newsweek renunţă la versiunea print, la 80 de ani de la lansarea sa, urmând să se concentreze pe dezvoltarea operaţiunilor sale din mediul digital, precizează BBC.
Ultima versiune print va apărea pe 31 decembrie, reflectând astfel tendinţa revistelor şi a ziarelor de a trece în mediul digital din cauza declinului publicităţii tradiţionale.
Săptămânalul Newsweek acoperă evenimente de actualitate.
Odată cu trecea în varianta digitală sunt aşteptate şi reduceri de personal, susţin cei de la Reuters şi Associated Press.
Noua publicaţie exclusiv online se va numi Newsweek Global, existând o singură ediţie, la nivel mondial, potrivit unei postări pe siteul Daily Beast.
Revista va putea fi citită pe bază de abonament şi va fi disponibilă atât pentru tablete, cât şi pentru lectura pe internet, o parte din conţinut urmând să apară şi pe site-ul Daily Beast, au precizat în postarea lor Tina Brown, redactor-şef şi fondator al Newsweek Daily Beast Co, şi Baba Shetty, director executiv.
Newsweek a fuzionat acum doi ani cu grupul de ştiri pe internet Daily Beast.
Fondatorul Daily Beast, Tina Brown, a declarat că site-ul său are acum mai mult de 15 milioane de vizitatori unici pe lună, în creştere cu 70 la sută faţă de anul trecut.
"Ieşirea din print reprezintă un moment dificil pentru toţi cei care iubesc romantismul tiparului şi acele ore de dinaintea închiderii serii de vineri.
"Dar cu ocazia aniversării din 2013 a celor 80 de ani de la apariţia Newsweek trebuie să susţinem jurnalismul care dă scopul revistei şi să îmbrăţişăm viitorul complet digital.
"Această decizie este acum despre calitatea brandului de jurnalism care este mai puternic ca niciodată. Este vorba despre provocările economice ce revin din varianta print şi din distribuţie", a declarat Tina Brown într-un comunicat.
Newsweek a crescut până a devenit al doilea cel mai săptămânal de ştiri din SUA după Time, dar reducerea tirajului şi declinul pieţei publicităţii au făcut ca acesta să aibă pierderi.
Acesta a fost vândut de către compania Washington Post către Sidney Harman în august 2010, iar trei luni mai târziu avea să fuzioneze cu Daily Beast.