Ascultă Radio România Actualitaţi Live

România vrea sa atace la Curtea de Justitie a UE o decizie a PE

România vrea sa atace la Curtea de Justitie a UE o decizie a PE
Arhivă foto: Răzvan Stancu.

Articol de Carmen Gavrilă, 09 Iulie 2020, 17:43

Romania intentioneaza sa atace la Curtea de Justitie a Uniunii Europene Pachetul Mobilitate 1 adoptat de Parlamentul European, dupa negocieri cu celelalte institutii europene. Autoritățile române considera discriminatorii pentru transportarorii romani o serie de prevederi ale normelor revizuite. Ministerul de Externe si Ministerul Transporturilor arata intr-un comunicat ca, pe parcursul negocierilor la nivel european, au semnalat in mod repetat ca unele prevederi din Pachetul Mobilitate 1 au implicații negative si vor afecta funcționarea pieței interne, activitatea de transport rutier în Uniune dar și obiectivele în domeniul schimbărilor climatice.

O chestiune criticata de partea romana este obligatia de intoarcere obligatorie a camioanelor in tara de origine, dupa 8 saptamani, chiar daca acestea sunt goale. Romania a atras atentia in timpul negocierilor ca acest fapt duce la consum inutil de combustibil si deci la noxe, ceea ce impiedica indeplinirea tintelor climatice ale uniunii. Comisia Europeana a anuntat ca vor exista studii de impact privind prevederile dar pachetul urmeaza sa intre in vigoare in curand, dupa publicarea in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Comisarul European pentru transporturi, Adina Valean, a declarat ca autoritatile romane au dreptul daca vor sa sesizeze Curtea Europeana de Justitie privind prevederile care aduc atingere obiectivelor pactului Ecologic si concurentei pe piata unica.

Romania si tarile situate la marginea Uniunii au atras atentia ca normele revizuite discrimineaza companiile din aceste state in raport cu cele din centrul si vestul Europei, care nu trebuie sa parcurga mai multi kilometri daca nu au marfa de incarcat la 8 saptamani. In esenta Romania reclama conditii de discriminare si concurentă neloială.

Potrivit pachetului mobilitate, camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al firmei la fiecare opt săptămâni, indiferent ca au sau nu marfa de transportat. De asemenea, companiile trebuie să-și organizeze programele astfel încât șoferii angajați în transportul transfrontalier de mărfuri să se poată întoarce acasă la intervale regulate, adica la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de calendarul de lucru. Noile reguli spun clar si ca perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului iar dacă perioada de odihnă nu este petrecută acasă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare ale șoferilor. De asemenea pentru ca transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenți într-un stat membru sa nu devina sistematic, va exista, o „perioadă de așteptare” de patru zile înainte de a putea efectua noi operațiuni de astfel de transport în aceeași țară, cu același vehicul.

(PE)

Noapte complicată în Spania unde curentul a revenit pe 20% din suprafaţa ţării
În lume 28 Aprilie 2025, 23:16

Noapte complicată în Spania unde curentul a revenit pe 20% din suprafaţa ţării

Comunicarea se face cu mare dificultate, majoritatea reţelelor telefonice fiind încă nefuncţionale ca şi internetul, cu...

Noapte complicată în Spania unde curentul a revenit pe 20% din suprafaţa ţării
Varşovia: Summitul Iniţiativei celor Trei Mări cu priorităţi pentru următorii 10 ani
În lume 28 Aprilie 2025, 23:04

Varşovia: Summitul Iniţiativei celor Trei Mări cu priorităţi pentru următorii 10 ani

Reuniunea a fost convocată de Polonia, care a lansat organizaţia împreună cu Croaţia în 2015 şi vor fi stabilite priorităţile...

Varşovia: Summitul Iniţiativei celor Trei Mări cu priorităţi pentru următorii 10 ani
Majoritatea teritoriului spaniol este încă în întuneric
În lume 28 Aprilie 2025, 23:02

Majoritatea teritoriului spaniol este încă în întuneric

În toate comunităţile din Spania a revenit curentul în proporţii diferite.

Majoritatea teritoriului spaniol este încă în întuneric
Victor Negrescu: Un fond UE pentru reîmpăduriri, oportunitate pentru România
În lume 28 Aprilie 2025, 22:20

Victor Negrescu: Un fond UE pentru reîmpăduriri, oportunitate pentru România

Eurodeputații vor să transforme subiectul exploatărilor forestiere într-un domeniu strategic al tranziției verzi.

Victor Negrescu: Un fond UE pentru reîmpăduriri, oportunitate pentru România
Cursă Tarom, aterizare la Madrid în pofida penei de curent
În lume 28 Aprilie 2025, 19:24

Cursă Tarom, aterizare la Madrid în pofida penei de curent

Astăzi (luni) erau programate peste 3.000 de zboruri în Spania, cu mai bine de o jumătate de milion de pasageri.

Cursă Tarom, aterizare la Madrid în pofida penei de curent
Procesul de alegere a unui nou Papă va începe pe 7 mai
În lume 28 Aprilie 2025, 16:41

Procesul de alegere a unui nou Papă va începe pe 7 mai

Va exista astfel mai mult timp și pentru discuții, cu atât mai mult cu cât 108 cardinali sunt noi, numiți chiar de Papa...

Procesul de alegere a unui nou Papă va începe pe 7 mai
Peninsula iberică și sudul Franței, paralizate de o pană de curent generală
În lume 28 Aprilie 2025, 16:28

Peninsula iberică și sudul Franței, paralizate de o pană de curent generală

În Spania, trenurile sunt blocate, la fel și internetul și telefonia mobilă.

Peninsula iberică și sudul Franței, paralizate de o pană de curent generală
Pană masivă de curent în sud-vestul Europei
În lume 28 Aprilie 2025, 15:47

Pană masivă de curent în sud-vestul Europei

Lipsa energiei electrice a dat peste cap comunicațiile, rețelele de transport, dar și liniile de metrou din marile orașe.

Pană masivă de curent în sud-vestul Europei