Reflectarea în presă a campaniei electorale în R. Moldova
Experţii atrag însă atenţia că mai multe site-uri de ştiri reflectă sumar campania electorală şi nu oferă dreptul la replică în cazul subiectelor conflictuale.
Articol de Cristina Popușoi, Radio Chișinău, 20 Februarie 2019, 17:34
Unele instituţii de presă din Republica Moldova continuă să reflecte în mod dezechilibrat actuala campanie electorală pentru alegerile parlamentare, arată un raport de monitorizare prezentat la Chişinău.
Raportul a fost întocmit de Coaliţia pentru Alegeri Libere şi Corecte, o alianţă a celor mai reprezentative ONG-uri din ţară.
În penultima săptămână a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 24 februarie, mai multe televiziuni din Republica Moldova au difuzat ştiri în care unii politicieni apar doar în context pozitiv şi au parte de o mediatizare generoasă, spre deosebire de contracandidaţii lor.
În topul prezenţei la cele 12 posturi tv monitorizate sunt cinci fomaţiuni politice, printre care Partidul Democrat, de la guvernare, Partidul Socialiştilor, pro-rus, şi Blocul ACUM, al opoziţiei pro-europene.
Şi candidaţii acestor partide în circumscripţiile uninominale sunt frecvent mediatizaţi în programele de ştiri. PD, PSRM şi Blocul ACUM sunt partidele cu cele mai multe apariţii şi în presa online, în perioada 6-16 februarie.
Experţii atrag însă atenţia că mai multe site-uri de ştiri reflectă sumar campania electorală şi nu oferă dreptul la replică în cazul subiectelor conflictuale.
Experţii consideră că cetăţenii Republicii Moldova nu au la dispoziţie suficiente resurse mass-media care să reflecte corect şi echilibrat campania electorală.