Reclamele din Ungaria ar putea fi taxate mai mult
Guvernul ungar vrea să introducă o taxă pe publicitate pentru a ieşi de sub procedura de deficit excesiv, aflată în vigoarea în cazul Ungariei din anul 2004.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 24 Mai 2013, 18:24
Guvernul de la Budapesta intenţionează să introducă o taxă pe publicitate în scopul ieşirii de sub procedura de deficit excesiv, aflată în vigoare în cazul Ungariei încă din anul 2004.
Ministerul ungar al economiei a făcut, vineri, publică o versiune provizorie a unui proiect de lege care prevede introducerea unei noi taxe pe încasările din publicitate, care ar urma să fie aplicată companiilor media care difuzează reclame.
Taxa ar urma să fie plătită doar pentru încasări anuale din publicitate care depăşesc 1 miliard de forinţi, adică 3,4 milioane de euro.
Companiile care au încasări care depăşesc această sumă ar trebui să plătească o taxă care va creşte treptat, adică de 1 la sută pentru partea din veniturile din publicitate care este sub 5 miliarde de forinţi, 10 la sută pentru cea situată între 5 şi 10 miliarde de forinţi şi 20 la sută pentru încasările de peste 10 miliarde de forinţi.
Ministerul economiei a precizat că este vorba deocamdată doar de un document de lucru, o decizie finală în privinţa proiectului de lege urmând să fie luată în viitoarea şedinţă de guvern.
Guvernul ungar se aşteaptă deficitul bugetar al Ungariei să fie anul acesta şi în 2014 de 2,7 la sută din PIB, însă potrivit prognozelor Comisiei Europene deficitul ar putea fi de 3 la sută în 2013 şi de 3,3 la sută anul viitor.
În aceste condiţii, autorităţile ungare au anunţat recent mai multe măsuri, pe care intenţionează să le aplice treptat, pentru a convinge Comisia Europeană că pot menţine deficitul bugetar sub 3 la sută din PIB, lucru necesar pentru scoaterea Ungariei de sub procedura de deficit excesiv.
Într-o primă etapă, guvernul a anunţat îngheţarea unor cheltuieli bugetare şi posibilitatea suspendării finanţărilor în cazul unor investiţii în derulare, urmând ca în situaţia în care Comisia Europeană consideră că aceste măsuri sunt insuficiente, să fie majorate impozitele speciale aplicate sectorului bancar şi marilor companii.
Taxa pe încasările din publicitate nu se număra printre măsurile anunţate anterior.