Radioul la căutare...
Grupul francez Lagardere a anunţat marţi că a obţinut 73 de milioane de euro din vânzarea unor posturi de radio din Europa de Est (România, Cehia, Polonia şi Slovacia).
Articol de Florin Lepădatu, 17 Aprilie 2018, 10:30
Grupul francez Lagardere a anunţat marţi că a obţinut 73 de milioane de euro din vânzarea unor posturi de radio din Europa de Est (România, Cehia, Polonia şi Slovacia) către Czech Media Invest, transmite Reuters.
Tranzacţia face parte dintr-o strategie mai amplă a Lagardere, ce vizează renunţarea la activele care nu sunt de bază, pentru îmbunătăţirea fluxului său de numerar.
Săptămâna trecută, publicaţia franceză Le Figaro anunţa că Lagardere a lansat procesul de dezmembrare a diviziei sale de media în ideea de a-şi vinde canalele de televiziune, posturile de radio din străinătate şi revistele, urmând a păstra doar producţia audiovizuală, Europe 1, Journal du Dimanche şi Paris Match.
Grupul Lagardere a intrat în România în anul 1996, prin achiziţionarea Radio Total Timişoara, redenumit ulterior Radio 21 Timişoara.
În anul 1998, grupul a relansat reţeaua de Radio 21, iar în 1999 a obţinut licenţa pentru prima reţea naţională de radio comercial, Europa FM, care a început să emită în anul 2000.
În anul 2007, Lagardere a achiziţionat reţeaua de radio Deea, o parte din licenţe fiind folosite pentru lansarea, în aprilie 2008, a reţelei Vibe FM.