Publicaţiile online "pe bani", noul viitor în mass-media?
The Times şi Sunday Times le vor cere, din luna iunie, cititorilor săi să plătească pentru accesarea paginilor lor de internet.
27 Martie 2010, 11:16
Începând cu luna iunie, publicaţiile online The Times şi Sunday Times le vor cere cititorilor să plătească şi pentru accesarea paginilor lor de internet.
O liră pe zi sau două lire pe săptămână - atât va costa accesarea online a publicaţiilor The Times şi Sunday Times începând cu luna iunie.
Abonamentul va oferi acces atât la informaţiile care apar în versiunea tipărită a celor două titluri cât şi la servicii digitale adiţionale, cum ar fi accesul de pe telefonul mobil.
James Harding, editorul publicaţiei, a recunoscut că ar putea fi vorba de o decizie riscantă.
El a subiniat însă că este un risc mai mic decât cel generat de mesajul transmis până acum şi anume că jurnalismul de valuare este doar cel tipărit şi nu cel online.
"Acest lucru nu este adevărat şi suntem convinşi că şi cititorii noştri cred la fel", a declarat James Harding.
Consorţiul News Corp care deţine The Times şi Sunday Times a mai anunţat că Times Online, actuala pagină de internet a celor două publicaţii, va fi despărţită în două pagini separate, una pentru fiecare ziar.
Controlat de către magnatul Rupert Murdoch, News Corp va deveni prima companie care testează apetitul cititorilor pentru cumpărarea de conţinut online.
Până acum numai publicaţii specializate, precum Financial Times sau Wall Streetjournal îşi taxau cititorii la accesarea conţinutului pe internet.
Bătălia cotidianelor pentru atragerea cititorilor intră astfel pe un teren cu totul nou, care ar putea fi testat în viitor şi de către alte publicaţii.
The Times are un tiraj de aproximativ 500 de mii de copii pe zi, însă versiunea online este accesată de peste 1,2 milioane de cititori.